خواهر زاکربرگ، کتابی را برای کودکان با مضمون استفاده کمتر از اینترنت منتشر کرد

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شاید اوضاع در تعطیلات سال میلادی برای یکی از اعضای خانواده‌ی زاکربرگ کمی متفاوت‌تر از قبل باشد. رندی، خواهر مارک‌ زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، کتابی را با عنوان Dot منتشر کرده است که داستان آن در مورد دختری عاشق فناوری و غرق در گجت‌های مختلف است که به ناگاه به‌یاد می‌آورد تا کمی از دنیای دیجیتال فاصله گرفته و هرروز صبح، یک شاخه گل رز را بو کند.
تبلیغات

هرچند این پیام حاوی نکات مثبتی است، اما نکته‌ی قابل ذکر در مورد منشا این کتاب است که از خانواده‌ای برخواسته که یکی از اعضای آن میلیون‌ها نفر را از طریق دنیای دیجیتال به‌هم دیگر متصل کرده است.

رندی در وبلاگ خود در مورد این کتاب چنین می‌نویسد:

این دختر کاملا غرق در گجت‌های خود بود که به ناگاه به یاد آورد که زندگی، که در بیرون از صفحه‌ی نمایش وی در جریان است، بسیار زیبا است. زمانی که من فرزند دوساله‌ی خود را تماشا می‌کنم که در حال انس گرفتن با فناوری است، به اشتراک گذاشتن چنین احساسی را بسیار مفید یافتم.

وی همچنین سابقه‌ی نگارش یک کتاب غیرتخیلی را نیز با نام Dot Complicated دارد که برای بزرگسالان نوشته شده و به‌وقایع روی داده در زمان اشتغال وی در فیس‌بوک و همچنین دوران تاسیس Zuckerberg Media به‌عنوان یک مادر دارد. این کتاب همچنین به کنکاش در مورد نحوه‌ی رعایت حریم خصوصی و قوانین و مقررات مربوط به آن می‌پردازد.

مقاله‌های مرتبط:

    هرچند کتاب Dot در مورد جلوگیری از غرق شدن کامل کودکان در دنیای فناوری هشدار می‌دهد، اما رندی زاکربرگ، قطع ارتباط با این جهان بی‌همتا را توصیه نمی‌کند. وبلاگ وی نیز که Dot Complicated ‌نام گرفته، به بررسی رفتارهایی می‌پردازد که اصطلاحاً شیوه‌ی استفاده نادرست از رسانه نام گرفته است.

    هر دو کتاب 12 آبان ماه به بازار عرضه خواهند شد. همچنین می‌توان این کتاب‌ها را از طریق فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات آنلاین برای کتاب‌خوان‌های الکترونیک نیز خریداری کرد.

    نظر شما در این مورد چیست؟ آیا استفاده‌ی بیش از اندازه از رسانه‌های دیجیتال مناسب نیست؟ شما چه میزان از وقت خود را به گردش در اینترنت و استفاده از گجت‌های خود، صرف می‌کنید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات