اچ‌پی و درک واقعیات: مایکروسافت و اینتل نیز از رقبای ما هستند

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
این روز‌ها HP حال و روز خوشی ندارد چراکه چند سال اخیر، این شرکت دومین اشتباه تاثیرگذار خود را مرتکب شده است و آن اخراج Mark Hurd از سمت مدیرعاملی این شرکت بوده است. اولین اشتباه HP نیز، استخدام Leo Apotheker به‌عنوان مدیر‌عامل بود.
تبلیغات

در نشست سالانه‌ی مالی شرکت، Meg Whiteman، مدیرعامل کنونی HP، تحلیل‌گران را مخاطب خود قرار داد و در مورد خود چنین گفت:

شاید شما Whitman را به‌عنوان مدیرعامل سابق Ebay یا فرماندار ایالت کالیفرنیا که تجربه‌ی ناموفقی داشت، به‌یاد بیاورید.

Whitman با اذعان به ضعف‌های موجود در بسیاری از زمینه‌ها، علت این امر را عدم ارائه‌ی محصولات جدید عنوان کرد.

ما راه خود را برای ورود به بازار رقابتی برای HP پیدا کرده‌ایم. ما هیچ‌گاه به راه‌های بهینه‌سازی محصول خود توجه نمی‌کنیم. راهکار موفقیت برای ما ارتقا کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده است.

وی همچنین این تغییر سیاست را کمی دیرهنگام توصیف کرد.

اچ‌پی کمی دیرتر از رقبا وارد این بازی رقابتی شده است. ما کارهای بسیاری را برای انجام داریم که باید توسط تیم‌ فروش و شرکای خود به آن‌ها بپردازیم تا محصول نهایی خود را به بهترین شکل دست مشتریان برسانیم. رایانه‌هایی که بر اساس سیستم‌عامل ویندوز و با استفاده از سخت‌افزار اینتل نبض بازار را در اختیار داشتند، به سرعت در حال جایگزینی با رایانه‌های و ابزارهایی هستند که بر اساس معماری ARM طراحی و تولید می‌شوند. آمارها نشان از کاهش فروش رایانه‌های شخصی دارند در حالی که نرخ رشد فروش تبلت‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

وی همچنین به گسترش دامنه‌ی فعالیت رقبای HP نیز اشاره کرد:

رقبای ما دامنه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند. رقبای ما در حوزه‌ی شرکت‌ها نیز فشارها در حوزه‌های جدید را افزایش داده اند. شرکایی همچون اینتل و مایکروسافت که سابقه‌ی همکاری بلندمدتی با HP داشتند، تبدیل به رقبای جدیدی برای ما شده‌اند.

ویتمن داشته‌های HP را برای ورود به بازار IT با فرم جدید بسیار قوی‌تر و پربارتر از رقبا عنوان کرد. وی با نگرشی مثبت به آینده‌ی این شرکت کهنه‌کار در صنعت IT نگریسته و نوید تبدیل HP به شرکتی پیش‌رو را در سال 2016 می‌دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اچ‌پی می‌تواند با تغییرات انجام شده و همچنین تغییر نگرش فروغ گذشته ی خود را بازپس گیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات