سامسونگ در سال 2014 از پردازنده‌های ساخت MediaTek در ابزارهای خود استفاده خواهد کرد

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
امروز DigiTimes اعلام کرد که سامسونگ در پی یافتن یک پردازنده‌ی جدید برای ابزار‌های خود در سال 2014 است. این منبع اعلام کرده که در سال 2014 سامسونگ از MediaTek برای پردازنده‌های خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

مدیاتک یکی از شرکت‌های شناخته شده در کشور چین و هند است. پردازنده‌های این شرکت در 80 درصد گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی تولید شده در این دو کشور به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامسونگ با ارائه گوشی‌های ارزان قیمت و میان‌رده‌ی خود، تلاش‌هایی را برای ورود به بازارهای مذکور داشته که از جمله‌ی این گوشی‌ها می‌توان به Galaxy Grand و Galaxy S Duos اشاره کرد. این شرکت موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه کسب کرده است.

مهمترین ویژگی پردازنده‌‌های مدیا‌تک، قیمت پایین آن‌ها است. وب‌سایت چینی DigiTimes اعلام کرده است که سامسونگ در تلاش است تا از پردازنده‌های چهار هسته‌ای MT6589 و هشت هسته‌ای MT6592 برای گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت خود استفاده نماید. گوشی‌هایی که در نیمه‌ی دوم سال 2014 به بازار عرضه خواهند شد. مدیاتک از معماری Cortex-A7 برای MT6589 استفاده می‌کند که بسیار کم‌مصرف است، اما توان رقابت با Cortex-A9 و Cortex-A15 را ندارد.

در صورتی که سامسونگ قراردادی را با مدیاتک به امضا‌ رساند، در اینصورت این کمپانی کره‌ای به بزرگترین مشتری مدیاتک تبدیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات