ارزش واقعی قطعات به کار رفته در گلکسی نوت 3 تنها 232 دلار است!

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی گلکسی نوت 3 سامسونگ چند روزی است که به طور رسمی وارد بازار کشور شده، اما بسیاری از گیک‌ها از قیمت زیاد این فبلت شکایت دارند. امروز، وب‌سایت فون‌آرنا قیمت واقعی این گوشی را منتشر کرده است.
تبلیغات

گلکسی نوت 3 یکی از بهترین و در عین حال قوی‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است. این گوشی، مجهز به بهترین صفحه نمایش Super AMOLED حال حاضر دنیا  می‌باشد.

یکی از بزرگترین دستاوردهای سامسونگ با عرضه گلکسی نوت 3، مجهز نمودن این گوشی به 3 گیگابایت حافظه رم است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین این گوشی مجهز به 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع NAND FLASH می‌باشد که عملکردی مناسب دارد.

اما ارزش واقعی این امکانات چقدر است؟ این گوشی به طور معمول با قیمتی بیشتر از 600 دلار عرضه می‌شود. اما ارزش واقعی این گوشی چیزی در حدود 232 دلار است. یعنی سامسونگ به ازای فروش هر یک عدد گلکسی نوت 3، چیزی در حدود 400 دلار سود می‌کند. این مقدار سود تقریبا معادل سودی است که کمپانی اپل از فروش هر یک دستگاه آیفون به دست می‌آورد.

اما نباید فراموش کزد که این شرکت برای توسعه هر چه بیشتر و بهتر محصولات خود مجبور است در قسمت تحقیق و توسعه خود سرمایه گذاری کند. پس، بخشی از این سود متعلق به این قسمت است.

همچنین لازم به ذکر است که سامسونگ یکی از ولخرج‎ترین کمپانی‌ها در زمینه تبلیغات است. این شرکت از ابتدای سال میلادی جاری تا همین الان، چیزی در حدود 13 میلیارد دلار صرف امور تبلیغات و بازاریابی نموده است. این مبلغ چیزی در حدود دو برابر قیمتی است که مایکروسافت برای خرید نوکیا پرداخت کرد!

در ادامه می‌توانید لیست مربوط به قطعات استفاده شده در این گوشی را به همراه قیمت آن‌ها مطالعه کنید:

GalaxyNote3RealValue

نظر شما در مورد قیمت گلکسی نوت 3 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات