تصویر پروفایل 1.2 میلیارد کاربر فیس‌بوک در یک صفحه

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
دهکده‌ی جهانی، می‌توان این تصویر را مصداق بارز مفهموم این اصطلاح دو کلمه‌ای نامید. امکانی که اینترنت و شبکه‌های جهانی در اختیار ما قرار داده‌، فاصله‌ها را بی‌معنا کرده و انسان‌ها را وارد فاز جدیدی از ارتباط فارغ از مرزهای جغرافیایی کرده است. در این تصویر نیز عکس‌های کل کاربران فیس‌بوک را تحت یک نمایه‌ی واحد مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

تصویری که مشاهده می‌کنید، از عکس‌پروفابل همه‌ی 1.2 میلیارد کاربر فیس‌بوک تشکیل شده است و نشان‌دهنده‌ی همه‌ی کاربرانی است که عضو این شبکه‌ی اجتماعی هستند. نام این وب سایت Faces of Facebook  است که در واقع اپلیکیشن تحت وبی است که تصاویر حدود 1.2 میلیارد کاربر فیس‌بوک را تحت یک تصویر واحد نمایش می‌دهد، تصویر هر کاربر به‌عنوان یک پیکسل با رنگ متفاوت نمایش داده می‌شود.

این پروژه به همت ناتالی روجاس به عنوان یک فرد علاقمند به تکنولوژی و خلاق انجام شده است. روجاس، تهیه‌ کننده‌ این تصویر، نظر خود را در این مورد چنان عنوان می‌کند:

این تصویر نمایه‌ای از جامعه جهانی است. اجتماعی که ما با تصاویر متفاوتی در آن حضور داریم. تصاویری از طایفه‌های بزرگ، عکس‌های دسته‌جمعی با دوستان، طرفداران افراد محبوب همچون مسی، مجسمه‌های بودایی و تصاویر مکان‌های زیارتی، توریست‌ها در کنار مناطق تفریحی، خودروهای فراری، نقاشی‌های متنوع، مراسم ازدواج، اصطلاحات سیاسی، لبخند‌ها و سوژه‌های متنوع دیگر، تشکیل دهنده‌ی این تصویر بزرگ هستند.

یکی دیگر از امکانات جالبی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان پیدا کردن تصویر خود در این تصویر بزرگ است در نتیجه نیازی به کنترل یک‌یک تصاویر موجود برای یافتن تصویر خود در میان ان‌ها نیست. اگر روی آیکون مکان‌یابی در گوشه‌ی سمت راست بالای تصویر کلیک کنید، می‌توانید تصویر خود را پیدا کنید. همچنین می‌توان تصاویر دوستانتان را در لیست موجود پیدا کنید.

اگر شما جدیدا به جمع کاربران فیس‌بوک اضافه شده‌اید یا حساب کاربری خود را پس از مدت‌ها دوباره فعال کرده‌اید، احتمالا تصویر خود را در انتهای عکس خواهید یافت. اما در صورتی که جزو پیشگامان استفاده از فیس‌بوک باشید، تصویر خود را در سطور ابتدایی این نمایه پیدا می‌کنید.

این اپلیکیشن امکانات و ویژگی‌های بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طریق این وب‌سایت می‌توانید تمامی افرادی را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضو هستند، ببینید. شاید جالب باشد تا سایر افرادی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، شناخته و با فرهنگ آن‌ها آشنا شویم. برای آشنایی با این اپلیکیشن اینجا را کلیک کنید.

روجاس در مورد امنیت این اپلیکیشن نیز با گفت: هیچ‌یک از اطلاعات خصوصی کاربران در این پروژه مورد استفاده قرار نگرفته و در هیچ مکانی ذخیره نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات