سازمان هوانوردی آمریکا تصویب کرد: مسافران می‌توانند در زمان برخاستن و فرود هواپیما از گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنند

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
سازمان هوانوردی ایالات متحده آمریکا امروز مجوز استفاده مسافران از گوشی‌های هوشمند و تبلت را در زمان‌های برخواستن و فرود آمدن هواپیما را صادر کرد. این خبر باعث خشنودی بسیاری از مسافرانی خواهد شد که مجبور بودند دستگاه‌های الکترونیکی خود را هنگام پرواز به اجبار خاموش کنند.
تبلیغات

حتما شما هم هنگام سوار شدن در هواپیما این جمله آزار دهنده را از زبان سر میهماندار هواپیما شنیده باشید که می‌گوید خانم‌ها/آقایان لطفا در زمان برخاستن و فرود هواپیما تمامی دستگاه‌های الکترونیکی خود از قبیل موبایل، تبلت و لپ‌تاپ خاموش کنید. اما خبر خوش آن‌که به زودی این جمله کذایی که تاریخ می‌پیوندد، زیرا سازمان هوانوردی فدرال آمریکا امروز، با رای قاطع 28 عضو آن، تایید کرد که از این به بعد مسافرین میتوانند از دستگاه‌های الکترونیکی همراه خود در زمان‌های برخواستن و فرود هواپیما استفاده نمایند.

البته مواردی همچون برقراری تماس‌های صوتی و تصویری و همچنین استفاده از شبکه‎های بی‌سیم در این مواقع هنوز هم ممنوع است. اما دیگر مجبور نیستید هنگامی که مشغول تماشای فیلم و یا بازی کردن می‌باشید، دستگاه خود را خاموش کنید.

البته سازمان هوانوردی آمریکا در اتخاذ این تصمیم تنها نبوده، زیرا کمپانی آمازون از چندین سال پیش مشغول رایزنی با اعضای این سازمان برای کسب مجوز فوق بوده است.

«درو هردنر» از کمپانی آمازون می‌گوید:

ما سال‌های متمادی برای کسب این نتیجه، با سازمان هوانوردی فدرال مبارزه کرده‌ایم. چندین و چند آزمایش گوناگون با تبلت‌های کیندل فایر آمازون هنگامی که در هواپیما جاسازی شده بودند انجام دادیم تا توانستیم اعضای این سازمان را مجاب کنیم که استفاده از این قبیل دستگاه‌های الکترونیکی تاثیر سوئی بر روند برخاستن و فرود آمدن هواپیما ندارند.

اگر سازمان هوانوردی فدرال بخواهد طی یک ابلاغیه این دستور را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند، احتمالا از اوایل زمستان امسال شاهد عملی شدن این اقدام خواهیم بود. اما به نظر می‌رسد که این دستور قرار است در یک بازه زمانی دراز مدت به تک‌تک این شرکت‌ها ابلاغ شود که در این صورت احتمالا چند ماه دیگر شاهد استفاده گسترده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه در زمان برخواستن و فرود هواپیماها خواهیم بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات