با قوزک کمکی رباتیک راحت‌تر راه بروید

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
آیا روبات‌ها می‌توانند به خوبی استخوان‌های واقعی، عضوی دائمی از بدن هر فرد باشند؟ هرچند، از نظر علاقه‌مندان به داستانهای علمی تخیلی این امر غیر ممکن نیست. در گذشته ربات‌هایی موسوم به Exoskeleton (ربات‌هایی که بصورت استخوان‌بندی خارجی طراحی شده‌اند) در تبلیغات تجاری ظاهر شده بودند، اما دیدن افرادی که آن‌ها را همانند لباس‌های معمول پوشیده‌اند، مسلما جالب توجه خواهد بود.
تبلیغات

ظاهرا شرکت ژاپنی Yaskawa Electric با معرفی مدرن‌ترین قوزک پای کمکی رباتیک (یا به اختصار AWAD) قصد دارد اولین محصول منحصر به فرد از نوع Exoskeleton را به تولید انبوه برساند. این وسیله برای افراد مسن و به منظور بالا بردن توانایی آنها هنگام راه رفتن بسیار سودمند خواهد بود.

AWAD شامل یک جفت چکمه‌ی روباتیک است که توان الکتریکی مورد نیاز خود را از باطری‌هایی که در قسمت کمر شخص تعبیه شده‌اند، تامین می‌کند.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که بعد از برداشتن قدم اول، یک سنسور لحظه‌ی برخورد کف پا به زمین را تشخیص داده و درست قبل از اینکه پای شخص به زمین برسد با اندکی اعمال نیرو به پاشنه‌ی دیگر، برداشتن قدم بعدی را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر سهولت در گام برداشتن، حفظ تعادل نیز از کارکردهای اصلی این دستگاه به شمار می‌رود. Yaskawa در نظر دارد این محصول را در سال 2015 و به صورت انبوه وارد بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات