بلک‌بری موافقت خود برای فروش کل سهام شرکت به قیمت 4.7 میلیارد دلار را اعلام نمود

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
مدیران ارشد کمپانی کانادایی ریم، تولید کننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری، موافقت کردند که کل سهام این شرکت را به مبلغ 4.7 میلیارد دلار به یک هولدینگ تجاری واقع در شهر تورنتوی کانادا بفروشند. این هولدینگ، که Fairfax Financial نام دارد، پیش از این، چیزی در حدود 10 درصد از کل سهام ریم را در اختیار داشت.
تبلیغات

بلک‌بری امروز طی یک نامه رسمی خبر از امضای قرارداد دو طرفه بین این کمپانی و هولدینگ Fairfax Financial را داد. موضوع قرارداد نیز فروش کل سهام این کمپانی صاحب نام به قیمت 4.7 میلیارد دلار به این هولدینگ کانادایی است. قیمت هر سهم بلک‌بری در این معامله 9 دلار در نظر گرفته شده که کمی بیش‌تر از قیمت واقعی 8.5 دلاری آن است.

روز جمعه این کمپانی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اعلام کرد که در سه ماهه دوم امسال، متحمل بیش از 950 میلیون دلار ضرر مالی شده و به همین دلیل نیز مجبور به اخراج بیش از 4500 نفر از کارکنان می‌باشد.

پس از اعلام این خبر، قیمت سهام بلک‌بری با کاهش 30 درصدی مواجه شد.

البته لازم به ذکر است که بر طبق این قرارداد، کمپانی ریم تا تاریخ 13 آبان ماه امسال فرصت دارد تا بلکه بتواند خریدار بهتری را پیدا کند. اما، در صورت عدم موفقیت،  پس از آن تاریخ، کل سهام این کمپانی به Fairfax Financial تعلق می‌گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ چه عواملی باعث افول بلک‌بری شده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات