استیو بالمر: کار کردن در مایکروسافت برای من جذابیت گذشته را ندارد

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
استیو بالمر، مدیر عامل کنونی مایکروسافت، سه شنبه‌ی گذشته از احساسات خود در مورد ترک مایکروسافت سخن گفت. او انتخاب مدیر عامل بعدی را از داخل خود مایکروسافت بسیار محتمل‌تر ارزیابی کرد. بالمر در جلسه‌ی سالانه‌ی بررسی عملکرد مالی مایکروسافت اعلام کرد که پس از اعلام جدایی از مایکروسافت، انگیزه‌ای سابق را برای کار کردن ندارد.
تبلیغات

سه سال پیش او هیئت مدیره را از تصمیم خود مبنی بر احتمال کناره‌گیری از سمت مدیر عاملی آگاه ساخت. هیئت مدیره نیز وی را مامور تحت نظر گرفتن اشخاصی باهوش و کارآمد، در داخل و همچنین در شرکت‌های رقیب، برای جانشینی کرد. وی اعلام کرد:

افراد بسیار باهوش و توانایی در شرکت‌های رقیب وجود دارند، اما در داخل مایکروسافت نیز افرادی هستند که می‌توانند با مدیران توانای سایر شرکت‌ها رقابت کنند.

در نتیجه وی از تمایلش به انتخاب مدیر عامل از داخل مجموعه‌ی مایکروسافت سخن به میان آورد.

همچنین او از تمایلش از کناره‌گیری از کلیه‌ی پست‌های اجرایی پرده برداشت و خود را یک سرمایه‌گذار صرف عنوان کرد. او اعلام کرد:

من هم‌اکنون 4 درصد از کل سهام مایکروسافت را در اختیار دارم که این 65 تا 70 درصد از دارایی‌های من را شامل می‌شود.

ثروت کنونی بالمر، زاییده‌ی سود وی از سهام در مایکروسافت است. او همچنین از عدم فروش سهامش پس از ترک مایکروسافت سخن گفت.

فکر می‌کنم تا به امروز 5 بار بخشی از سهام خود را فروخته‌ام ولی مطمئنا باقی سهام خود را حفظ خواهم کرد، چراکه این سهام در حدود 70 درصد از دارایی‌های من است.

او همچنین اظهار امیدواری کرد که مدیر عامل آینده راه متفاوتی را در پیش نگیرد. در همین راستا وی اعلام کرد:

مدیر عامل آینده که توسط ما انتخاب خواهد شد، مطمئنا دارای عقاید و نظرات متفاوتی در مورد اداره‌ی شرکت خواهد بود. امیدوارم مدیر عامل جدید با اخذ تصمیمات مناسب، مایکروسافت را در مسیر موفقیت پیش برده و در 4 سال آینده، شاهد پیشرفت مایکروسافت نسبت به وضعیت کنونی باشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات