احداث یک شرکت درمانی توسط گوگل با مدیریت آرتور لوینسون، عضو هیئت مدیره‌ی اپل

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امروز اعلام کرد که شرکت جدیدی با نام Calico و با هدف فعالیت در حوزه‌ی درمانی و سلامت را تاسیس کرده است. جالب اینجاست که این شرکت را یکی از اعضاء هیئت مدیره اپل مدیریت خواهد کرد.
تبلیغات

لری پیج، مدیر عامل گوگل، افق این شرکت را در راستای کمک به میلیون‌ها نفر از مردم، چنین ترسیم می‌کند:

بیماری‌ها و کهولت سن در تمام جامعه‌ی ما وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی بلند مدت در زمینه‌ی سلامتی و بیوتکنولوژی، می‌توان جان بسیاری از مردم را نجات داد و کیفیت زندگی بسیاری از انسان‌ها را ارتقا داد. برای رهبری این موسسه، نمی‌توان شخصی شایسته‌تر از آرتور لوینسون را برای این مورد در نظر گرفت، چراکه وی یکی از پیشروترین دانشمندان عصر حاضر و یکی از برتربن مدیران عامل نسل ما است.

آرتور لوینسون نیز در این مورد اظهار کرد:

من سال‌های عمر خود را در راه علم وتکنولوژی برای گسترش سلامت انسان‌ها صرف کرده‌ام. نقطه‌ نظرات لری‌پیج در مورد اقداماتی که باید انجام شود، بسیار الهام بخش و هیجان‌انگیز بود و اشتیاق من را برای پیشرفت در این حوزه افزایش داد.

آرتور لوینسون یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل شرکت Calico است. وی سابقه‌ی حضور در هیئت مدیره‌ی گوگل را داراست و هم‌اکنون نیز یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی اپل نیز می‌باشد. تیم‌ کوک، مدیر عاملی کنونی اپل نیز در کنفرانس مطبوعاتی گوگل که برای اعلام آغاز به کار این شرکت ترتیب داده شده بود، اعلام کرد:

کیفیت زندگی پایین و انواع بیماری‌ها جسمی، زندگی بسیاری از دوستان و آشنایان ما را به مخاطره انداخته و زندگی آن‌ها را کوتاه کرده است. آرتور لوینسون یکی از افرادی است که ایده‌های متفاوتی برای تغییر این روند در سر دارد. او یکی از لایق‌ترین افراد برای تصدی این پست است و من مشتاقانه در انتظار نتایج آن هستم.

شاید خالی از لطف نباشد تا بدانیم این شرکت اولین کمپانی تاسیس شده در دره‌ی سیلسکون است که در راستای انجام خدمات در حوزه‌ی سلامت و بالا بردن کیفیت زندگی شروع به فعالیت کرده است. در مقایسه با گوگل، اپل شرکتی است که مهارت خاصی در عرضه‌ی محصولات جدید به بازار دارد و همیشه در مراسم معرفی محصولات خود، علاقمندان خود را متحیر ساخته است. اما گوگل، شرکتی است که علاقه به انجام کارهای زیرساختی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای قادرند اقدامات مثبتی را در جهت کمک به بشریت انجام دهند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات