بیل گیتس، به عنوان ثروتمندترین مرد آمریکا در سال 2013 میلادی انتخاب شد

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
برای بیستمین سال متوالی، «بیل گیتس»، توانست عنوان ثروتمندترین مرد آمریکا را بار دیگر از آن خود کند. سرمایه وی نسبت به دی‌ماه سال گذشته حدود 10 میلیارد دلار بیشتر شده، اما نکته جالب در این مورد آن است که این افزایش دارایی از منابعی به غیر از مایکروسافت به دست آمده‌اند.
تبلیغات

با وجود آن‌که «بیل گیتس»، بسیاری از دارایی‌های خود را صرف امور خیریه می‌کند، اما همچنان ثروتمند ترین فرد آمریکا شناخته می‌شود. نکته جالب در مورد این فرد، این است که سرمایه وی در حال حاضر، بیشتر از هر زمان دیگر است!

اما این افزایش دارایی چگونه و از چه راه‌هایی به دست آمده؟ در پاسخ باید بگوییم که جناب گیتس یکی از سرمایه گذاران ارشد در کمپانی‌های تراکتورسازی Deer & Co، شرکت ملی راه‌آهن کانادا و بزرگترین تولید کننده نوشابه در مکزیک به نام Femsa می‌باشد.

سرمایه وی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 9.8 میلیارد دلار بیشتر است. این مقدار در شهریورماه گذشته چیزی در حدود 8 میلیارد دلار بیشتر از دو سال قبل بود!

گیتس یکی از پایه‌گذاران کلوپ ویژه ثروتمندان برای بخشیدن بخش زیادی از داراییشان به افراد نیازمند و فقیر است. خود وی تاکنون بیش از 28 میلیارد دلار از داراییش را در امور خیریه و عام المنفعه خرج کرده است. شاید او نمونه بارز این جمله باشد که کسانی که بیشتر خرج می‌کنند، بر میزان دارییشان افزوده می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات