باضربان قلب خود، قفل گجت‌ها را باز کنید

سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
«کارل مارتین» مخترعی است که روشی نوین و طبیعی را برای حفظ امنیت گجت‌ها یافته‌ است. گجت‌هایی که حاوی اطلاعاتی حیاتی از جمله رمزهای حساب‌های بانکی یا ایمیل‌ها هستند. او دستبندی ساخته که نامش Nymi‌ است. این دستبند با شناسایی و ثبت الگوی ضربان قلب کاربر، این الگو را در حافظه‌ی خود نگه داشته و قادر است با برقراری ارتباط با انواع لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند زمانی که کاربر یکی از این گجت‌ها را در دست می‌گیرد، آن را آنلاک کند.
تبلیغات

این دستبند هنوز آماده‌ی عرضه به بازار به‌عنوان یک محصول تجاری نیست، اما کمپانی سازنده‌ی آن که Bionym نام داشته و در تورنتوی کانادا مستقر است، این محصول را با قیمت 79 دلار پیش‌فروش می‌کند. Bionym پیش‌بینی می‌کند این محصول در سال 2014 به بازار عرضه شود. کارل ماتین با خبر از عرضه‌ی این محصول در سال 2014 ، عنوان کرد که این محصول قادر است با برقراری ارتباط با پی‌سی‌ها، مک‌ها، آیفون، انواع گوشی‌های اندرویدی و همچنین انواع تبلت‌های موجود، آن‌ها را آنلاک نماید.

با اینکه صحت کارکرد این گجت هنوز مشخص نیست، اما می‌توان ادعا کرد که این محصول ترکیبی جالب از فناوری نوین و علم پزشکی‌ است. این محصول علاوه بر شناسایی الگوی ضربان قلب قادر به شناسایی اثر انگشت نیز می‌باشد، ضمنا Nymi قادر است تا فاصله‌ی خود با گجت‌هایی را که با‌ آن‌ها ارتباط برقرار کرده، محاسبه کند.

نحوه‌ی کارکرد این دستبند بدین گونه‌ است که با بستن آن برای اولین بار، الکتروکاردیاگرام یا به‌عبارتی ECG کاربر را ثبت می‌کند و با ایجاد ارتباط با ابزار‌های الکترونیکی، به محض در دست گرفتن این ابزار، آن‌ها را آنلاک می‌کند. در صورتی که شخص دیگری این دستبند را به دور دست خود ببندد، با مقایسه الگوی ضربان ثبت شده، کاربر را شناسایی می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده برای سالیان متمادی ثابت شده‌ است که الگوی ضربان قلب، همچون اثر انگشت انسان‌ها منحصربفرد است. مارتین با بیان اینکه احتمال گسترش کاربرد این دستبند وجود دارد، احتمال استفاده از این روش را برای بازکردن درب خودروها، منازل مسکونی و سایر موارد اعلام کرد.

باید تا زمان عرضه‌ی این گجت صبر کرد، شاید یکی از غول‌های تکنولوژی که در حال توسعه‌ی گجت‌های پوشیدنی به‌مانند ساعت‌های هوشمند می‌باشد، علاقه‌ای به آن نشان داده و سعی در تعبیه این امکان در ساعت هوشمند نسل بعدی خود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات