روش جدید برای کسب انرژی بیشتر، اسپری نمودن کافئین بر گردن!

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
ملوان زبل را به خاطر دارید؟ مردی که با خوردن اسفناج قدرتی باور نکردنی پیدا می‌کرد. خب ایده‌ی اصلی چندان دور از ذهن هم نیست شما با خوردن ماده‌ای که محرک انرژی است، توان ذهنی یا بدنی خود طی مدت را افزایش می‌دهید. در حقیقت بسیاری از ما چنین کاری را هر روز صبح با خوردن چای یا قهوه انجام می‌دهیم. با دم کردن قهوه یا چای، کافئین که ماده محرک اصلی موجود در این گیاهان است به جریان خون شما راه پیدا می‌کند و با حرکت به سمت مغز باعث تحریک و تقویت قوای بدن می‌شود. اما خوردن قهوه یا چای هم محدودیت هایی دارد به خصوص که می‌بایست اینها را دم کرد و این برای بسیاری از دوستان -دائم الرایانه!- کاری است بی نهایت دشوار!
تبلیغات

البته انواع فوری هم پیدا می‌شوند که طعم چندان خوبی ندارند، اینجاست که فناوری دست به کار می‌شود تا این مشکل نیز به جرگه سایر مشکلات فراموش شده، بپیوندد! حاصل کار بطری شیشه‌ای است که سرشار از کافئین است و مشکل شما را برای کدنویسی یا بازی طولانی مدت حل می‌کند. کافی است تا مایع بی بو و بی رنگ درون بطری را روی پوست خود اسپری کنید تا شما را تا ساعت‌ها هشیار نگه دارد. این مایع برخلاف چای و قهوه معمولی که به سرعت کافئین را آزاد می‌کنند –و به سرعت نیز شما را تنها می‌گذارند!- به آرامی از طریق پوست جذب می‌شود و عملکردی طولانی و مداوم دارد.

به گفته‌ی یکی از محققان درگیر در این پژوهش:

پس از مدت‌ها پژوهش توانستیم تا حلالیت کافئین را با استفاده از یک آمینو اسید طبیعی به نام تیروزین تا پنج برابر افزایش دهیم. بنابراین این ابداع جدید می‌تواند انقلابی در روش‌های نیروافزایی بدون عواقب و عوارض جانبی ایجاد کند.

شرکت سازنده این محصول در مورد نحوه‌ی مصرف آن پیشنهاد می‌دهد که نهایتا 24 بار بر دو سمت گردن اسپری شود. البته در توصیه‌ای محتاطانه‌تر می‌گوید که 20 بار در روز نیز برای عملکرد مطلوب کافی است. توجه کنید که مصرف کافئین مانند هر ماده‌ی محرک دیگری اثر تحمل ایجاد می‌کند و این باعث بالا رفتن ناخودآگاه مصرف پس از مدتی می‌شود. این اثر در مصرف قهوه و چای به دلیل حجم بالای مایع و ظرفیت محدود بدن برای پذیرش سایر مواد همراه این گیاهان کمتر ایجاد می‌شود. در ویدیو تبلیغاتی این شرکت، این محصول به افراد شب کار، رانندگان مسافت‌های طولانی و همه‌ی افرادی که کارهای طولانی و یا دشوار را انجام می‌دهند توصیه شده است. هر چند این شرکت دسترسی افراد زیر 18 سال را ممنوع کرده، اما پرسشی که همچنان مطرح است، این است که چگونه می‌توان جلوی مصرف بیش از حد افراد را گرفت؟ یادتان باشد چند ماه پیش شخصی با استفاده از قرص‌های کافئین –که برای ترک کردن قهوه استفاده می‌کرد- خودکشی کرد!

این محصول هنوز در انتظار برای کسب مجوز FDA است و پس از دریافت این مجوز شرکت هر بطری از این محصول را با قیمت 15 دلار به بازار عرضه خواهد کرد. آیا شما حاضر به خریدن آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات