بزرگترین مشکل HTC، مدیرعامل آن است‎

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اچ تی سی همچنان در بحران به سر می‌برد و انگار قرار نیست این کمپانی تایوانی تا مدت‌ها، رنگ خوشی را ببیند. از عرضه گوشی ناموفق Facebook Phone گرفته تا مشکلات مالی بغرنجی که بیش از هر زمان، این شرکت را به ورطه نابودی می‌کشاند. خبرگزاری رویترز، در مصاحبه‌ای که با تعداد زیادی از مدیران ارشد اچ تی سی انجام داده، تصویر شفاف‌تری از این شرکت بحران زده منعکس می‌کند. تقریبا تمامی مدیران ارشد و داخلی اچ تی سی معتقدند که مدیرعامل، باعث و بانی تمامی مشکلات و بحران‌های اخیر این شرکت است.
تبلیغات

«پیتر چو»، اکنون بیش از 10 سال است که بر مسند مدیریت کمپانی اچ تی سی تکیه زده. وی فردی خلاق، دقیق و چابک است. بسیاری از افرادی که از نزدیک با او کار کرده‌اند معتقدند که چو یکی از معدود افرادی است که می‌تواند در اسرع وقت یک ایده خوب را با رعایت جزئیات دقیق، عملی کند. برای مثال، چو در یک مصاحبه اعلام کرد که شرکتش، گوشی Sensation XL را تنها طی مدت زمان 3 ماه قبل از عرضه به بازار، طراحی و تولید نموده است. وی همین الان هم مشغول به کار بر روی چندین نمونه اولیه از گوشی‌های مختلف است تا بتواند با کار کردن بر روی طراحی و جزئیات، هر چه سریع‌تر آن‌ها را روانه بازار سازد.

این دو خصیصه، یعنی تفکر سریع و توجه به جزئیات، در بسیاری از مواقع باعث شده است تا این شرکت بتواند واکنش‌های مناسبی در مقابل تغییرات بازار، به انجام رساند. اما این‌ ویژگی‌ها برای حفظ موفقیت کافی نیستند. بازار، اکنون دستخوش تغییرات عمده شده است و اچ تی سی نیاز به تدوین یک برنامه جامع و کلی دارد. تعیین اهداف دراز مدت یکی از کارهایی است که این شرکت، در انجام آن به شدت مشکل دارد. در یک کلام، مدیران ارشد و کارمندان اچ‌ تی سی معتقدند که نمی‌دانند قرار است در آینده، چه کارهایی انجام دهند.

این شرکت اکنون در حال رقابت شدید با کمپانی سامسونگ است. کمپانی ای که توانسته بازار اندروید را به نفع خود قبضه کرده و با تولید انواع و اقسام محصولات و قطعات الکترونیکی، نه تنها محصولات خود را به خوبی بسازد، بلکه بسیاری از شرکت‌های رقیب سامسونگ نیز از قطعات ساخت این شرکت در محصولات خود استفاده کند.

تمامی مشکلاتی که پیتر چو با آن‌ها دست به گریبان است، به نحوه مدیریت وی باز می‌گردند. این موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت کرد. برای مثال بسیاری از کارمندان خارجی اچ تی سی، به بهانه‌های مختلف این شرکت را ترک کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا کارمندان وفادار چو، انتقاداتی جدی را بر نحوه کار وی وارد سازند.

چنانچه وی نتواند در اسرع وقت، اچ تی سی را از این مهلکه نجات دهد، احتمالا باید با میز مدیریت این شرکت، پس از 10 سال خداحافظی نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات