نام هفت شرکتی که مایکروسافت، «استیون سینوفسکی» را از کار کردن در آن‌ها منع کرده است

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته و با جدا شدن استیون سینوفسکی از مایکروسافت، دنیای کامپیوترهای شخصی شوک زده شد. بخشی از قرارداد منع همکاری سینوفسکی با شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری پیش از این منتشر شده بود، اما به تازگی نام هفت کمپانی بزرگ که وی حق کار کردن در آن‌ها را ندارد منتشر شده است. دیدن نام این هفت کمپانی ما را شگفت‌زده نمی‌کند، زیرا مایکروسافت در برخی از موارد، رقابت سنگینی با هرکدام از این کمپانی‌ها دارد.
تبلیغات

بر طبق این قرارداد، «استیون سینوفسکی» حق ندارد به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در کمپانی‌های آمازون، اپل، گوگل، EMC، فیسبوک، اراکل یا VMware کار کند.

مایکروسافت در زمینه تبلت و سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری با اپل، فضای ابری به طور خاص با آمازون و اپلیکیشن و اپلیکیشن‌های مبتنی بر فضای ابری با گوگل رقابت شانه به شانه دارد و اصلا علاقه ندارد که یکی از مهره‌های کلیدی خود را که از تمامی رمز و رموز این کمپانی مطلع است، در کمپانی‌های رقیب ببیند.

اخیرا مطلع شدیم که «استیون سینوفسکی»، مغز متفکر مایکروسافت که به تازگی این شرکت را ترک کرده است، برای حضور 23 ساله خود در مایکروسافت و راهبری موفق بخش‌های حیاتی و استراتژیک این شرکت همچون آفیس و ویندوز، مبلغ 8.5 میلیون دلار دریافت نموده است. این مقدار شامل 658,333 دلار حقوق سالانه، 1.5 میلیون دلار پاداش و 6.4 میلیون دلار به صورت سهام می‌شود.

نکته جالب در این مورد این است که مایکروسافت اخیرا متحمل ضرری 900 میلیون دلاری شد و این موضوع باعث می‌شود که بخشی از پاداش 6.4 میلیون دلاری سینوفسکی که به صورت سهام به وی اعطا شده است، از بین برود.

به نظر شما اگر سینوفسکی به 23 سال قبل باز گردد، باز هم حاضر است برای مایکروسافت کار کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات