اپل قصد خرید چند کمپانی بزرگ را داشته و دارد

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در تازه‌ترین سخنرانی خود، در جمع سهام‌داران اپل به این نکته اشاره کرد که، کمپانی تحت رهبری وی، اخیرا اقدام به خرید چند کمپانی بزرگ کرده است. البته تا کنون هیچ کدام از این کمپانی‌ها نتوانسته‌اند از آزمون‌های اپل سربلند بیرون آیند و نظر اپل را به طور کامل به خود جلب کند. با این حال کوک به این نکته اشاره کرد که اپل هنوز هم در جستجو برای خرید کمپانی‌های بزرگ است.
تبلیغات

کمپانی اپل  چندباری در گذشته قصد خرید برخی از کمپانی‌های بزرگ را داشته، اما نهایتا هیچ کدام آن‌ها عملی نشدند و همه آنها با قراردادهای نه چندان بزرگ جایگزین گردیدند.

این‌ها قسمتی از سخنان تیم کوک در کنفرانس اخیر سهام‌داران اپل بود. وی در ادامه گفت:

کمپانی ما در مقاطعی از زمان به دنبال خرید کمپانی‌هایی بوده است، اما هیچ کدام آن‌ها به اندازه کافی برای اپل خوب نبودند و نتوانستند توقعات ما را برآورده سازند. ما همواره میخواهیم محصولاتی عالی تولید کنیم، و چه چیزی از این بهتر که یک کمپانی بزرگ ما را در این راه همراهی کند. با اینکه ما کمپانی‌های زیادی را تست کرده‌ایم، اما بنا به دلایل مختلفی نتوانستند از پس آزمون‌های ما برآیند. اما آیا ما باز هم به دنبال این کمپانی‌ها خواهیم گشت؟ قطعا بله.

تصمیم اپل برای امضا نکردن قراردادهایی با ارقام بالا کمک فراوانی به این کمپانی کرد تا از ضررهایی که کمپانی‌های مشابه آن به خاطر پذیرفتن قراردادهای سنگین متحمل شده اند، مصون بماند.

همچنین کوک در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که اپل همچنان به خرید کمپانی‌های دیگر ادامه خواهد داد و احتمالا به طور متوسط ماهی یک خرید در پیش خواهند داشت و همچنان روند سابق خود را ادامه داده و به دنبال افراد مستعد و ایده‌های جذاب خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات