سوتی عجیب سریال Resident Evil؛ برقراری تماس ویدیویی با Microsoft Paint و بدون اینترنت

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در یکی از سکانس‌های سریال جدید Resident Evil در نتفلیکس، فردی ازطریق اپلیکیشن Microsoft Paint درحالی‌که لپ تاپش آفلاین است تماس ویدیویی برقرار می‌کند.
تبلیغات

نتفلیکس به‌تازگی پخش سریال Resident Evil را آغاز کرده و برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، این سریال با استقبال خوبی مواجه نشده است. تماشاگران انتقاداتی به فیلمنامه، شخصیت‌ها و سرعت پیش‌روی داستان وارد کرده‌اند. پیش‌تر در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها صحنه‌هایی عجیب با محوریت فناوری دیده‌ایم که با منطق جور در نمی‌آیند و ظاهراً تولیدکنندگان Resident Evil در سریال خود اشتباهی فاحش انجام داده‌اند.

کاربری به نام نیک دالینک در توییتر می‌نویسد در قسمت دوم سریال Resident Evil (حدوداً دقیقه‌ی ۳۹) فردی را می‌بینیم که ازطریق لپ تاپ HP مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 در حال برقراری تماس ویدیویی است.

برقراری تماس ویدیویی با Microsoft Paint و بدون اینترنت در سریال Resident Evil نتفلیکس

در نگاه اول،‌ این سکانس چندان عجیب به نظر نمی‌رسد، اما وقتی دقت کنید به دو نکته‌ی مضحک پی می‌برید. اپلیکیشنی که تماس ویدیویی را برقرار کرده Microsoft Paint است (به آیکونِ تسکبار دقت کنید). نکته‌ی عجیب‌تر این است که ظاهراً لپ تاپ HP به اینترنت متصل نیست (به آیکون کره‌ی زمین در سمت راست تسکبار دقت کنید؛ این آیکون فقط وقتی نمایش داده می‌شود که ارتباط دستگاه با اینترنت قطع شود).

اشتباهات این‌چنینی در فیلم‌ها و سریال‌ها بی‌سابقه نیستند. به‌طور معمول در فیلم‌ها و سریال‌ها محتوای صفحه‌نمایش در مرحله‌ی پس از تولید روی مانیتور قرار می‌گیرد. همچنین گاهی اوقات پیش می‌آید که تولیدکنندگان، محصولات حامیان مالی خود را بدون این‌ که اطلاعات زیادی درباره‌ی آن‌ها داشته باشند در فیلم و سریال خود قرار می‌دهند.

نمونه‌ی دیگر این اشتباهات چند سال پیش در فیلم Charlies Angels اتفاق افتاد. در این سکانس از فیلم Charlies Angels دو پسر هم‌زمان در حال انجام بازی Final Fantasy VIII هستند؛ درحالی‌که Final Fantasy VIII یک بازی تک‌نفره است.

ارسال پیامک از طریق مایکروسافت اکسل سوتی موزیک ویدیو

یکی از معروف‌ترین نمونه‌های استفاده‌ی اشتباه از فناوری، در موزیک‌ویدیوی Dilemma اتفاق افتاد. در بخشی از این موزیک‌ویدئو کلی رولند ازطریق اپلیکیشن Microsoft Excel روی گوشی نوکیا به نِلی پیامک می‌فرستد و وقتی پاسخی دریافت نمی‌کند، ناراحت می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات