داستان ایمیل‌های «نامناسب» بیل گیتس به یکی از کارمندان زن مایکروسافت

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در سال ۲۰۰۸ مایکروسافت به بیل گیتس گفت از ارسال ایمیل‌ «نامناسب» به یکی از کارمند زن دست بردارد؛ اما ماجرا از چه قرار بود؟
تبلیغات

یکی از حقوق کارکنان این است که در محل کار خود احساس امنیت داشته باشند؛ اما گاهی اوقات بعضی افراد با انجام کارهایی خاص باعث ایجاد حس نارضایتی و ناامنی در دل کارکنان دیگر می‌شوند. این بار یکی از اخبار قدیمی مایکروسافت دوباره منتشر شده است و نشان می‌دهد چنین مشکلی سال‌ها پیش در این شرکت نیز پیش آمده است.

در گزارشی که روز دوشنبه توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، مدیران مایکروسافت تأیید کردند که در سال ۲۰۰۸ به بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت، دستور داده‌اند که ارسال ایمیل‌ «نامناسب» به یک کارمند زن را متوقف کند. ژورنال قبلاً گزارش داده بود که گیتس در سال ۲۰۲۰ هیئت مدیره مایکروسافت را ترک کرد؛ زیرا تحقیقاتی درباره رابطه جداگانه و جدیدتر این میلیاردر با یکی از کارمندان شروع شده بود.

در ماه می، بیل و ملیندا گیتس اعلام کردند که پس از ۲۷ سال زندگی، مسیر مشترک آن‌ها به انتها رسیده است و تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

بر اساس گزارش Cnet و به نقل از وال استریت ژورنال، در سال ۲۰۰۸، برد اسمیت (مشاور اسبق مایکروسافت و رئیس فعلی این شرکت) و لیزا برومل (رئیس بخش منابع انسانی اسبق که از آن زمان بازنشسته شده است) با گیتس درباره تبادل ایمیل بین او و یکی از کارمندان خانم صحبت کردند. ظاهرا گیتس ملاقات با کارمند مذکور را در خارج از محل کار پیشنهاد کرده است.

یکی از سخنگویان شرکت گفته است ایمیل‌ها «آشکارا جنسی» نبودند؛ اما نامناسب تلقی می‌شدند. گفته می‌شود گیتس در نهایت موافقت کرد ارسال چنین ایمیل‌هایی را متوقف کند و کارمند مذکور نیز هرگز شکایتی نکرد.

سخنگوی گیتس با رد این ادعا‌ و ارسال بیانیه‌ای به CNET گفت:

این شایعات نادرست هستند و از منابعی منتشر شده‌اند که نه‌تنها هیچ اطلاعات مستقیمی ندارند، بلکه در برخی موارد از خراب کردن یک شخصیت منافع قابل توجهی به دست می‌آورند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات