نسل جدید دانش‌آموزان با مفهوم فایل و فولدر در کامپیوترها آشنایی ندارند

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مفاهیمی مانند فایل و فولدر در کامپیوترها از دنیای واقعی الهام گرفته شده‌اند؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد که نسل جوان دانش‌آموزان در دنیای امروزی با این مفاهیم ناآشنا هستند.
تبلیغات

سطل زباله (Recycle Bin) در کامپیوترها برای همه همان مفهوم سطل زباله در زندگی واقعی روزمره را دارد؛ چرا‌که در دنیای واقعی نیز این مفهوم برای ما کاربردی مشابه دارد: هرآنچه نیاز نداشته باشیم، درون سطل زباله می‌اندازیم. با‌این‌حال به‌گزارش ubergizmo، بسیاری از معلمان معتقدند که مفاهیم فایل و فولدر دیگر برای دانش‌آموزان نسل جدید آشنا به‌نظر نمی‌رسند.

با‌‌توجه‌‌به برخوردهای مختلف معلمان با دانش‌آموزان‌، بسیار از آن‌ها معتقدند که دانش‌آموزان امروزه مفهوم فایل‌ و فولدر را در کامپیوترها درک نمی‌کنند. استفاده از فایل‌ها و فولدرها به زمانی خیلی قبل‌تر از پیدایش کامپیوترها برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که فایل‌ها برای ثبت و نگه‌داری گزارش‌ها و مستندات و فولدرها برای سازمان‌دهی آن‌ها کاربرد داشتند.

کاترین گارلند، اخترشناس و مدرس علم مهندسی، سازمان‌دهی فایل‌ها در کامپیوتر با آنچه دانش‌آموزان تصور می‌کنند، این‌گونه مقایسه کرده است:

از دید من، هر آیتم در فولدری خاص قرار دارد که برای دسترسی به آن باید به فولدر مدنظر مراجعه کرد؛ اما دانش‌آموزان کامپیوتر را مانند سطلی بزرگ و بدون دسته‌بندی در نظر می‌گیرند که همه‌چیز یک‌جا در آن قرار دارد.
dialing1
hang-off

با اینکه دیدگاه تمامی افراد نسل جوان درباره مفاهیم فایل و فولدر این‌گونه نیست، به‌نظر می‌رسد که در آینده نیاز خواهیم داشت در نحوه آموزش استفاده از کامپیوتر‌ها یا طراحی رابط‌های کاربری آن‌ها تغییری ایجاد کنیم. به‌عنوان مثال، مفهوم استفاده از شماره‌گیر تلفن‌های قدیمی یا گذاشتن گوشی برای قطع‌کردن تماس برای بچه‌های کوچک‌تر و نسل‌های بعدی که در عصر گوشی‌های موبایل بزرگ می‌شوند، درک‌کردنی نخواهد بود.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، چه مفاهیم دیگری در حال تغییر یا نابودی هستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات