اپل با انتشار تصویری، تاریخ پخش فیلم مورد انتظار Finch را اعلام کرد

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل روز گذشته اعلام کرد که فیلم مورد انتظار Finch با بازی تام هنکس، جمعه، ۱۴ آبان از شبکه اپل تی‌وی پلاس نمایش داده می‌شود؛ فیلمی که احتمالا یکی از آثار شاخص اپل تی‌وی خواهد بود.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که اخیرا اپل در صنعت سینما و تلویزیون بسیار فعال شده و گویا سرمایه‌گذاری عظیمی را در این بخش انجام داده است. اپل به‌نوعی سعی دارد که با تهیه محتوای اورجینال شاخص، رقابت خود را با سیار غول‌های استریمی این حوزه افزایش بدهد. در این میان، گفته می‌شود که یکی از محتوای شاخص اپل می‌تواند فیلم سینمایی فینچ (Finch) با بازی تام هنکس، برنده اسکار و یکی از استوره‌های هالیودی باشد.

چندی پیش، مشخص شد که غول دنیای فناوری در یکی از حراجی‌ها، فیلم علمی‌تخیلی جدیدی را با بازی تام هنکس برنده شده است و در آن زمان گفته می‌شد که این فیل این فیلم در اواخر سال جاری میلادی برای نخستین بار در سرویس استریمی اپل به‌نمایش درمی‌آید. جالب است بدانید که در ابتدا قرار بود یونیورسال فیلم شرکت فیلم‌سازی آمبلین اینترتیمنت با نام قبلی «Bios» را اکران کند؛ اما گویا غول دنیای فناوری توانسته گوی رقابت را از یونیورسال برباید.

گفته می‌شود این فیلم با عنوان «Finch» حول یک مرد و یک رُبات و یک سگ می‌چرخد ​​که با یکدیگر خانواده‌ای تشکیل می‌دهند. هنکس نقش فینچ، مهندس رُباتیک را بازی می‌کند که یکی از معدود بازماندگان رویداد فاجعه خورشیدی است که جهان را به ویرانه‌ای تبدیل و یک دهه در پناهگاهی زیرزمینی زندگی کرده است. در قسمتی از روایت داستانی فیلم آمده است که فینچ رُباتی به نام جف با بازی کلب لندری جونز می‌سازد تا از سگش، گودیر، مراقبت کند. گفته می‌شود این سه نفر مسافرتی خطرناک به غرب متروک آمریکایی آغاز می‌کنند؛ زیرا فینچ لذت زنده‌بودن از فاجعه‌ی خورشیدی را کشف می‌کند. سفر جاده‌ای آن‌ها نیز با چالش‌ها و موارد طنز زیادی همراه است؛ زیرا کنار آمدن جف و گودیر با فینچ به همان اندازه دشوار است که بتواند خطرات دنیای جدید را مدیریت کند.

کارگردانی این فیلم را میگل ساپوچنیک برعهده دارد که جاه‌طلبانه‌ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت، ازجمله اپیزودی موسوم به «نبرد حرامزادگان» را کارگردانی کرده است. افزون بر این، کریگ لاک و ایور پاول فیلم‌نامه این فیلم را تدوین کرده‌اند و کوین میشر، جک راپک، ژاکلین لوین و پاول وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی را برعهده دارند. همچنین، از تهیه‌کنندگان اجرایی می‌توان به رابرت زمکیکیس، ساپوچنیک لاک، اندی برمن و آدام مریمز اشاره کرد.

فینچ پس از فیلم Greyhound (تازی)، دومین فیلم پخش‌شده با بازی تام هنکس در اپل تی‌وی محسوب می‌شود. تازی پربیننده‌ترین فیلم اپل بوده و نامزد اسکار بهترین صدا شده است. در آن فیلم، هنکس نقش کهنه‌سرباز نیروی دریایی را بازی می‌کرد که وظیفه محافظت از کاروانی متشکل از ۳۷ کشتی را داشت که در طول جنگ جهانی دوم هزاران سرباز و تجهیزات را ازطریق اقیانوس اطلس حمل می‌کردند.

به‌طور کلی، گفته می‌شود که فینچ می‌تواند یکی از اثار شاخص اپل در فصل جوایز باشد. اپل همچنین امتیاز یک فیلم مورد انتظار دیگر به نام CODA را نیز برای پخش در سال جاری میلادی در اختیار دارد. طبق گفته اپل این فیلم امروز در سرویس استریمی اپل به نمایش در خواهد آمد. از بازیگران این فیلم می‌توان به مارلی متلین، تروی کوتور و دنیل دورانت اشاره کرد، همچنین نویسندگی و کارگردانی آن را سین هیدر برعهده دارد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات