اعتراف کارمند سابق اینتل به سرقت اسرار محرمانه این شرکت

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کارمند سابق اینتل اعتراف کرد که در حال ترک این شرکت به مقصد مایکروسافت، هزاران سند محرمانه را دزدیده است. اینتل با این فرد برای دریافت خسارت به توافق رسیده است.
تبلیغات

مهندس اسبق اینتل با نام وارون گوپتا که به مدت ۱۰ سال برای این شرکت کار می‌کرد، در زمان خروج از شرکت به قصد کار در مایکروسافت حدود ۳۹۰۰ سند محرمانه را به سرقت برده بود. در واقع اینتل پیش از خروج گوپتا، او را متهم به دزدیدن اسناد محرمانه کسب‌وکار خود کرد و حالا بعد از اعتراف گوپتا به انجام چنین کاری، با اینتل روی پرداخت خسارت به توافق رسیده است.

گوپتا به دزدیدن اسرار مرتبط با ساختار قیمت‌گذاری و همچنین استراتژی‌های مرتبط با پردازنده‌های زئون اینتل متهم شده بود. طبق تحقیقات انجام‌شده توسط اینتل و مایکروسافت، گوپتا این اسناد را دانلود کرده و از زمان استخدامش در مایکروسافت، چندین بار به آن‌ها دسترسی پیدا کرده است. طبق مستندات دعوی حقوقی اینتل، این اسناد مزیت ناعادلانه‌ای برای مایکروسافت در زمینه مذاکره روی قیمت پردازنده‌ها فراهم کرده است.

بر اساس گزارش Oregon Live، گوپتا به عمل خود اعتراف کرده و با توافق محرمانه برای پرداخت خسارت موافقت کرده است. البته مبلغ دقیق توافقنامه مشخص نیست؛ اما اگر گوپتا از مفاد آن سرپیچی کند، به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد.

گوپتا در این مورد با هیچ رسانه‌ای گفتگو نکرده و سکوت اختیار کرده است. وکیل او در پاسخ به این سؤال که آیا گوپتا همچنان در استخدام مایکروسافت است یا خیر، پاسخی به خبرنگاران نداده است. مایکروسافت در روند تحقیقات به اینتل کمک کرده؛ اما در مورد وضعیت کاری گوپتا پاسخی به رسانه‌ها نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات