RepTrak: مایکروسافت از اپل و گوگل خوش‌نام‌تر است

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق تحقیقات یک مؤسسه‌ی بررسی جایگاه اجتماعی اماکن و کسب‌وکارها، مایکروسافت از شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و سونی خوش‌نام‌تر است.
تبلیغات

بر اساس تحقیقات سازمان RepTrak، مایکروسافت خوش‌نام‌ترین شرکت دنیای تکنولوژی است. در رده‌بندی RepTrak در سال ۲۰۲۱، مایکروسافت در بین ۱۰۰ شرکت خوش‌نام دنیا، در مکان نهم قرار گرفته است و به‌عنوان خوش‌نام‌ترین شرکت دنیای تکنولوژی به‌حساب می‌آید.

در این رده‌بندی مایکروسافت بالاتر از شرکت‌‌هایی مانند سونی (در مکان دهم)، گوگل (در مکان پانزدهم) و اپل (در مکان چهل و ششم) قرار گرفته است. این آمار با تحلیل ۲۰۰۰ شرکت در سال ۲۰۲۱ به دست آمده است و در نتیجه، ۱۰۰ شرکتی که بیشترین خوش‌نامی را داشته‌اند، مشخص شده است.

مایکروسافت در این تحقیقات توانست امتیاز ۷۷٫۱ را کسب کند و تنها چند امتیاز با لگو که امتیاز ۸۰ کسب کرده بود، فاصله داشت.

RepTrak از المان‌هایی مختلفی برای رده‌بندی شرکت‌ها استفاده می‌کند که شامل درآمد جهانی بالای ۲ میلیارد دلار، داشتن شهرت جهانی در کشورهای بیشتر و رسیدن به امتیاز ۶۷٫۳ و بالاتر می‌شوند.

مایکروسافت تا این لحظه چندین بار در لیست RepTrak قرار گرفته و به گفته‌ی ویندوز سنترال، حتی مکان هشتم و یازدهم ۱۰۰ شرکت‌ خوش‌نام دنیا را به خود اختصاص داده است.

در توضیحات خوش‌نامی مایکروسافت گفته می‌شود:

در طول ۱۱ سال گذشته، مایکروسافت همیشه توانسته است خود را در میان ۱۰ شرکت خوش‌نام دنیا نگه دارد و حتی در یک دوره به مکان هشتم رسیده است. مایکروسافت از نظر درآمد بیشتر از سایر شرکت‌ها در دید مردم قرار دارد و به همین دلیل امتیاز فوق‌العاده‌ای کسب کرده است. همچنین رهبری این شرکت از دید مردم عملکرد بسیار خوبی داشته است. مایکروسافت تنها شرکت نرم‌افزاری دنیا به‌حساب می‌آید که در میان ۱۰ شرکت خوش‌نام دنیا قرار دارد.

رده مایکروسافت بالاتر از هر شرکت دنیای تکنولوژی دیگری است؛ البته با توجه شرکت‌هایی که رقیب مستقیم مایکروسافت هستند، می‌توانید درباره جایگاه ردموندی‌ها در این رده‌بندی ‌نظر دیگری داشته باشید. خوش‌نام‌ترین شرکت دنیا در این رده‌بندی، لگو است و پس از آن رولکس، فراری، بوش، هارلی-دیویدسن، کانن، آدیداس، دیزنی، مایکروسافت و سونی قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات