انتقاد کارکنان آلفابت از سیاست‌های گوگل برای رسیدگی به پرونده‌های آزار و اذیت

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تعدادی از کارکنان آلفابت در نامه‌ای خطاب به سوندار پیچای، خواستار اصلاح نحوه‌ی پاسخ‌گویی گوگل به پرونده‌های آزار و اذیت شده‌اند. این افراد می‌گویند گوگل محیط ایمنی برای کارکنان ارائه نمی‌دهد.
تبلیغات

بیش از هزار نفر از کارکنان آلفابت، شرکت مادر گوگل، جمعه‌ی گذشته نامه‌ای که برای سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، ارسال شد، امضاء کرده‌‌اند و خواستار اصلاح سیاست‌های این شرکت در زمینه‌ی رسیدگی به پرونده‌های آزار و اذیت شده‌اند.

آن‌طور که سی‌نت می‌نویسد، کارکنان آلفابت در نامه‌ی خطاب به پیچای درخواست می‌کنند گوگل نگذارد افراد خاطی مسئول مدیریت گزارش‌های مستقیم باشند. این موضوع شامل گزارش‌های دیگری که تولیدکنندگان و فروشندگان را در بر می‌گیرد نیز می‌شود. در نامه همچنین درخواست می‌شود افرادی که به‌عنوان آزاررسان شناسایی شده‌اند، مجبور شوند تیمشان را با فردی که به او آزار رسانده‌اند تغییر بدهند.

در بخشی از نامه می‌خوانیم: «آلفابت برای کسانی که در محیط کاری این شرکت دچار آزار و اذیت می‌شوند، محیطی ایمن ارائه نمی‌دهد.»  در این نامه‌ فعلا به امضای ۱۰۱۳ نفر از کارکنان آلفابت رسیده، آمده است: « ... حتی در زمانی ‌که آزار کارکنان به تأیید بخش منابع انسانی شرکت می‌رسد، هیچ اقدامی برای ایمن‌تر کردن گزارش‌دهنده انجام نمی‌شود.» 

نامه‌ی مشترک به سوندار پیچای در حالی رسانه‌ای می‌شود که پنج‌شنبه‌ی گذشته امی نایت‌فیلد، مهندس نرم‌افزار پیشین گوگل، در مقاله‌ای در نیویورک تایمز تجربه‌ی خود را از کار در آلفابت با مخاطبان در میان گذاشت. او که مدعی است مورد آزار و اذیت قرار گرفته، می‌گوید مجبور بوده در محیط شرکت در کنار همان فردی بنشیند که او را مورد آزار قرار داده است؛ آن هم با اینکه تحقیقات داخلی نشان می‌داد حق با امی نایت‌فیلد است. نایت‌فیلد در بخشی از مقاله می‌گوید: «همیشه نگران دیدن فرد آزاردهنده‌ام در راهروها و کافه‌های شرکت بودم. وقتی مردم پشت میز من می‌آمدند، راحت‌تر وحشت‌زده می‌شدم و جیغ‌هایم در سراسر دفتر آن طبقه به گوش می‌رسید.» 

گوگل هنوز نگفته است با دو درخواستی که در نامه‌ی خطاب به سوندار پیچای مطرح شده‌اند، موافقت می‌کند یا خیر. فردی به نمایندگی از گوگل می‌گوید این شرکت «بهبودهایی در خور توجه در روند کلی» اعمال کرده که شامل نحوه‌ی رسیدگی به نگرانی‌های کارکنان و معرفی طرح‌های مراقبتی جدید برای کسانی است که آزار و اذیت را گزارش می‌دهند.

گوگل سال‌ها است به دلیل نحوه‌ی رسیدگی به شکایت‌های مربوط به آزار و اذیت کارکنان مورد انتقاد قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان گوگل در سراسر دنیا از دفاتر کاری بیرون آمدند و اعتراضات گسترده‌ای ترتیب دادند تا اعتراض مستقیم خود را به واکنشی که گوگل به رفتارهای اندی رابین (خالق اندروید) داشت، اعلام کنند. بر اساس گزارش‌ها، گوگل به ‌جای تنبیه کردن اندی رابین، به هنگام خروج او از شرکت پاداشی ۹۰ میلیون دلاری برایش در نظر گرفته است.

کارکنان گوگل در نامه‌ی جمعه‌ی گذشته اعلام کردند کسانی که آزار و اذیت را گزارش می‌دهند، معمولا باید بار این قضیه را به دوش بکشند و در نهایت از آلفابت جدا شوند؛ آن هم درحالی‌که فردی که به آن‌ها آزار رسانده است، در شرکت می‌ماند «و به خاطر رفتارش پاداش دریافت می‌کند.» 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات