نژادپرستی سیستماتیک در روند استخدام فیسبوک، دردسرساز شد

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر ایالات متحده، تحقیقات درباره روند استخدام در فیسبوک را آغاز کرد. گزارش شده است روند استخدام در فیسبوک مانع از به خدمت گرفتن افراد سیاه‌پوست می‌شود.
تبلیغات

گزارش‌های مختلف به این موضوع اشاره دارند که در روند استخدام فیسبوک، نژادپرستی سیستماتیک وجود دارد. به گزارش انگجت و به نقل از رویترز، کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر ایالات متحده تحقیقات جدی درباره گزارش‌های منتشرشده از نژادپرستی سیستماتیک در سیستم استخدام فیسبوک را شروع کرده است.

در این گزارش گفته شده است اسکار ونزی، مدیر برنامه فیسبوک و چهار فرد دیگر متهم به ایجاد شرایط نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان شده‌اند. روند تحقیقات درباره سه نفر از متهمان در جولای سال ۲۰۲۰ و درباره نفر چهارم از ماه دسامبر آغاز شد.

فیسبوک برای پیشنهاد دادن افراد مناسب برای موقعیت‌های شغلی در این شرکت، پاداش ۵۰۰۰ دلاری برای کارمندان خود در نظر گرفته است؛ اما این روند از استخدام افراد سیاه‌پوست جلوگیری می‌کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر بتواند اقدام قانونی علیه فیسبوک انجام بدهد. این سازمان درباره روند تحقیقات اطلاعاتی منتشر نکرده است؛ اما به این موضوع اشاره کرده آن را کاملا جدی ادامه خواهد داد.

این اولین‌بار نیست که روند استخدام در فیسبوک خبرساز می‌شود. بلومبرگ در سال ۲۰۱۷ گزارش داده بود که روند استخدام فیسبوک بسیار سلیقه‌ای است و  این شرکت تنها افرادی را استخدام می‌کند که مورد تأیید مقامات آن هستند با به یک سری دانشگاه خاص رفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات