تقلب در مسابقات دوچرخه ‌سواری مجازی پلتفرم Zwift

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پلتفرم Zwift دو شرکت‌کننده‌ای که در مسابقه مجازی دوچرخه‌سواری تقلب کرده بودند، شش ماه از شرکت در این مسابقات محروم کرده است.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از فعالیت‌های ما به‌صورت مجازی دنبال شود؛ این موضوع در برخی ورزش‌ها هم دیده می‌شود. بااین‌حال برگزاری آنلاین مسابقات مانع از تقلب نشده و تنها حالت آن را تغییر داده است.

به گزارش TechSpot، مسابقات دوچرخه‌سواری مجازی که در پلتفرم Zwift برگزاری می‌شود، به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد در خانه مسابقه بدهند. برای شرکت در این مسابقات نیازی به خرید دوچرخه ثابت ندارید و با دوچرخه‌ی معمولی می‌توان در آن حضور داشت.

مسابقات دوچرخه سواری مجازی Zwift

شرکت‌کننده‌ها کافی است چرخ عقب دوچرخه خود را با یک Smart Trainer تعویض کنند. این وسیله می‌تواند مسیر دوچرخه‌سواری مجازی را همانند زمین واقعی شبیه‌سازی کند. دستگاه Smart Trainer می‌تواند قدرت شرکت‌کننده را محاسبه و در سرورهای Zwift آپلود کند.

این مسابقه مجازی جایزه دارد و نفر اول می‌تواند برنده ۹۵۰۰ دلار شود و هرجا که پول حضور داشته باشد؛ قطعاً تقلب هم دیده می‌شود. پلتفرم Zwift در زمان برگزاری فصل دوم مسابقات مجازی، دو نفر از شرکت‌کنندگان را شش ماه محروم کرده است.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید دو منبع اطلاعاتی ثبت کنند و اطلاعات این دو شرکت‌کننده با منابعی که ثبت کرده بودند یکسان نبوده است. قدرت یکی از شرکت‌کنندگان در زمان مسابقه ۹ درصد بیشتر شد و قدرت شرکت‌کننده دیگر ۳۲ درصد افزایش پیدا کرد. یکی از این شرکت‌کننده‌ها اعتراف کرد که اطلاعات را ویرایش کرده است تا بتواند رکورد بهتری ثبت کند.

این اولین باری نیست که در مسابقات مجازی شاهد تقلب هستیم. در مسابقات مجازی فرمول E آلمان، راننده آئودی از یک گیمر حرفه‌ای کمک گرفته بود تا به‌جای او شرکت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات