ضبط فایل‌های تصویری روی نوار کاست‌های قدیمی

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوبری به‌نام کریس اسلایکا در اقدامی جالب، روشی ارائه کرده است که با استفاده از آن بتوان فایل‌های تصویری را از کامپیوتر روی نوار کاست ضبط کرد.
تبلیغات

درگذشته دستگاهی عرضه شد به‌نام فیشر پرایس PXL 2000 که اجازه می‌داد تصاویر ویدیویی را به‌صورت سیاه و سفید روی نوار کاست ضبط کرد. ویدئو، روی شبکه صوتی سمت چپ نوار کاست و صوت نیز روی شبکه سمت راست نوار کاست ضبط می‌شد.

با این حال، مشکل اصلی در محدودیت پهنای باند بود. برای برطرف شدن مشکل پهنای باند، دستگاه نوار کاست را نسبت به حالت معمولی با سرعتی تقریبا ۹ برابر بیشتر می‌خواند تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات نیز افزایش یابد.

درصورتی‌که به نوارهای VHS نگاهی کرده باشید از پهنای بیشتری نسبت به نوار کاست برخوردار هستند. همین امر باعث شده است که مشکل پهنای باند برطرف شود و نوارهای VHS بتوانند اطلاعات بیشتری در خود ذخیره کنند.

با وجود اینکه دستگاه فیشر پرایس PXL 2000 با سرعت بیشتری می‌توانست اطلاعات را ذخیره کند؛ اما مشکل اصلی در کیفیت بسیار بد ویدیوها نسبت به نوارهای VHS بود. شاید همین امر سبب شد که پس از یک سال از تولید آن، شرکت سازنده مجبور به تعطیلی کارخانه و توقف تولید دستگاه فیشر پرایس PXL 2000 شود.

در هر صورت، سازندگان دستگاه فیشر پرایس PXL 2000 نشان دادند که می‌توان روی نوار کاست نیز ویدئو ضبط کرد. با این حال، سؤال این است که آیا می‌توان از روی کامپیوتر نیز ویدیویی روی نوار کاست ضبط کرد؟ یوتیوبری به‌نام کریس اسلایکا جواب سوالمان را داده است.

اسلایکا با استفاده از دستگاه ضبط سونی روشی ابداع کرده است که از طریق برنامه نوشته شده با زبان برنامه‌نویسی پایتون و جاوا، سیگنال‌های ویدیویی را بتوان روی ناوار کاست ضبط و سپس آن‌ها را پخش کرد. با این حال، کیفیت تصویر بسیار بد است. رزولوشن ویدئو به ۱۰۰ در ۷۵ پیکسل کاهش یافته است و ویدئو به‌صورت ۵ فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌شود. صدای فایل ویدیویی نیز با مشکل همراه است و به خوبی شنیده نمی‌شود؛ با این حال باید گفت که اسلایکا کار جالبی انجام داده و تلاش وی قابل تقدیر است.

دانلود

چندی پیش نیز روشی جالب نشان داده شد که بتوان فایل‌ها را روی نوار VHS ذخیره کرد. تماشای این ویدئو را نیز از دست ندهید.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات