ویروس کرونا سینماهای آمریکایی را وادار به کاهش بلیت‌فروشی کرد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است که دو شرکت بزرگ مالک سینماهای زنجیره‌ای برای بلیت‌فروشی سقف ۵۰ درصدی در نظر بگیرند.
تبلیغات

با شیوع روزافزون ویروس کرونا در ایالات‌متحده و افزایش نگرانی‌ها در این کشور، سینماهای زنجیره‌ای به اقدامات تازه‌ای برای کاهش تجمعات دست‌زده‌اند. AMC نخستین شرکت مالک سینماهای زنجیره‌ای در آمریکا است که به همه‌گیری ویروس کرونا واکنش نشان می‌دهد. این شرکت قصد دارد در راستای توصیه‌های پیشگیرانه مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی، ظرفیت سینماهای خود را تا ۵۰ درصد سطح معمول کاهش دهد. شایان‌ذکر است که AMC صاحب بیشترین تعداد سالن سینما در این کشور است.

طبق اعلام این شرکت، در سینمایی‌هایی که ظرفیتی بیش از ۵۰۰ صندلی داشته باشند تعداد کل بلیت‌های در معرض فروش برای هر سانس حداکثر ۲۵۰ عدد خواهد بود. این شرکت همچنین اعلام کرده است که تمامی سالن‌های سینمایی این شرکت محدودیت‌های دولتی و ایالتی در مورد اجتماعات بزرگ را رعایت خواهند کرد و درنتیجه بلیت‌فروشی و نمایش فیلم در برخی سالن‌ها مطابق مقررات وضع‌شده محدودتر خواهد بود.

آدام آرون، مدیر اجرایی ارشد AMC در بیانیه‌ای دراین‌باره این‌طور گفته است:

سلامت و ایمنی میهمانان و پرسنل سینما برای AMC از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است. به همین خاطر به‌طور فعالانه قصد داریم تعداد بلیت‌های قابل‌فروش را در تمامی سینماهایمان در سرتاسر ایالات‌متحده به نصف تقلیل دهیم. با این کار، فاصله‌گذاری اجتماعی میان افرادی که هنوز تمایل به سینما رفتن دارند تسهیل می‌شود.

پس از بیانیه‌ی AMC، رقیب این شرکت نیز بیانیه‌ی مشابهی صادر کرد. شرکت سینمایی Regal اعلام کرده است که برای ظرفیت سالن‌های سینمایی خود سقف ۵۰ درصدی در نظر می‌گیرد و تمامی الزامات وضع‌شده از سوی ایالت‌ها درباره‌ی محدودسازی تجمعات را رعایت خواهد کرد.

صدمات شیوع ویروس کرونا به بخش سرگرمی ایالات‌متحده تنها به صنعت سینما محدود نمی‌شود. استودیوهای فیلم‌سازی و ناشران نیز به دلیل نگرانی‌های مشابه اکران برخی فیلم‌ها را به تأخیر انداخته‌اند. «مولان»، محصول دیزنی و «زمانی برای مردن نیست»، فیلم جدید جیمز باند، از جمله فیلم‌های پرهزینه‌ای هستند که اکرانشان با وقفه مواجه شده است. سازندگان این فیلم‌ها از ضربه خوردن به فروش آن‌ها در اثر افت شدید تعداد بینندگان هراس دارند. درصورتی‌که روند تعویق اکران فیلم‌ها در آینده نیز ادامه پیدا کند خطر کاهش شدیدتر تعداد سینماروها و احتمالا تعطیلی تمام یا بخشی از سینماها وجود دارد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، نتفلیکس نیز روند تولید تمامی فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی خود را به مدت دو هفته متوقف کرده است. همچنین ضبط قسمت‌های جدید از تاک‌شوهای شبانه مانند «برنامه امشب با اجرای جیمی فلن» (The Tonight Show with Jimmy Fallon) و «برنامه آخر شب با سث مایرز» (Late Night with Seth Meyers) محصول شبکه‌ی NBC، متوقف شده است؛ بااین‌حال مسئولان این برنامه‌ها در بیانیه‌ی مختصری اعلام کرده‌اند که در ادامه‌ی ماه ضبط این برنامه‌ها را بدون حضور تماشاچی آزمایش خواهند کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات