سوابق تحصیلی ۳۰ درصد در کنکور ۹۸ تاثیرگذار خواهد بود

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
در کمیته‌ی سنجش و پذیرش دانشجو با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصویب شد که سوابق تحصیلی، ۳۰ درصد در آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تاثیرگذار باشد.
تبلیغات

امروز کمیته‌ی سنجش و پذیرش دانشجو با حضور ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تشکیل شد؛ این کمیته میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را ۳۰ درصد قطعی تصویب کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در جلسه‌ی کمیته‌ی سنجش و پذیرش دانشجو، دروس امتحانات نهایی دانش‌آموزان نیز مشخص شد و درس‌هایی که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار است براساس بررسی‌های کارشناسی در دبیرخانه پیشنهاد شد.

ظاهرا قرار است عناوین و تعداد دروس در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود و عنوان این دروس پس از تصویب، اطلاع‌رسانی خواهد شد، این مصوبه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش بوده است. براساس گزارش رییس سازمان سنجش آموزش، این امتحانات نهایی برای خرداد ۹۸ برگزار و برای پایه‌ی دوازدهم عناوین دروس اعلام می‌شود، همچنین ضرایب دروس کنکور برای دروس متناظر امتحانی همان ضرایب خواهد بود و تغییری ندارد.

نظر شما در خصوص تغییر درصد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری چیست؟ آیا موافق کاهش تأثیر آزمون سراسری در تعیین سرنوشت دانشجویان هستید؟ نظر خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات