کارمندان اپل پارک برای پیشگیری از سرطان، از میز ایستاده استفاده می‌کنند

شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک اعتقاد دارد زیاد نشستن نوعی سرطان جدید است که به همین دلیل، همه کارمندان اپل پارک میز ایستاده دارند.
تبلیغات

یکی از مواردی که تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ی خود با دیوید روبنشتاین مطرح کرد این بود که تمامی کارمندان اپل پارک میز ایستاده دارند.

تیم کوک اعتقاد دارد زیاد نشستن نوعی سرطان جدید است و به همین دلیل کلیه‌ی کارمندان اپل پارک با میز ایستاده کار می‌کنند که بتوانند حین کار مدت‌زمانی ایستاده کار کنند و مدتی روی صندلی‌های خود بنشینند. تیم کوک این سبک کار کردن را متناسب‌ زندگی بهتر و آسوده‌تر می‌داند.

کارمندان اپل پارک به‌راحتی می‌توانند به کمک میزهای مخصوصی که در اختیار دارند، بین وضعیت نشستن و ایستادن تغییر وضعیت بدهند و با این کار به سلامت جسمی خود کمک کنند. تیم کوک در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۲۰۱۵ و زمانی که درباره‌ی یادآورهای اپل واچ صحبت می‌کرد، به این موضوع اشاره کرد که نشستن طولانی‌مدت، نوعی سرطان جدید است که گریبانگیر کارمندان شده.

اپل پارک

تیم کوک در آن سخنرانی گفت: 

وقتی به مدت طولانی پشت میز می‌نشینم، اپل واچ به من یادآوری می‌کند که از جای خودم بلند شوم و حرکت کنم. بسیاری از پزشکان معتقدند که نشستن طولانی‌مدت، نوعی سرطان جدید است. اپل واچ ۱۰ دقیقه قبل از آنکه یک ساعت تمام روی صندلی نشسته باشید، به شما یادآوری می‌کند که باید تکانی به خودتان بدهید و از جایتان بلند شوید. افرادی زیادی در شرکت اپل از اپل واچ استفاده می‌کنند که ده دقیقه مانده به یک ساعت، به آن‌ها یادآوری می‌کند از جای خود بلند شوند و حرکتی به بدن خودشان بدهند. یک دفعه می‌بینیم کارمندان زیادی از جای خود بلند شده‌اند و حرکت می‌کنند. عادت کردن به این روش، ممکن است کمی طول بکشد ولی عالی است. 

جزئیات زیادی در مورد مشخصات و ویژگی‌های میزهای ایستاده‌ی اپل در دست نیست؛ ولی فردی با نام کاربری domneill در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۱۸، تصاویری از میزهای ایستاده اپل پارک در توییتر منتشر کرد که دارای کنترل‌های کوچکی در قسمت پایینی صندلی هستند و به نظر می‌رسد به‌صورت سفارشی برای اپل طراحی شده‌اند. 

اپل

ظاهرا اپل علاوه بر توجه به میزهای ایستاده و سفارش طراحی خاص برای این میزها، به صندلی کارمندان اپل پارک هم توجه می‌کند. اپل پارک، صندلی‌های مارک ویترا (Vitra) سفارش داده و این در حالی است که بیشتر سازمان‌ها برای کارمندان خود صندلی مارک آئرون (Aeron) سفارش می‌دهند. می‌توانیم حدس بزنیم که اپل در نظر دارد از صندلی‌هایی استفاده کند که برای نشستن‌ طولانی‌مدت زیاد راحت نباشند و کارمندان نتوانند به مدت طولانی روی صندلی‌های خود بنشینند و مجبور شوند مدتی ایستاده کار کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات