شرکت Parrot گلدان هوشمند را برای آبیاری خودکار گیاهان رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Parrot در CES پهپاد جدید خودش را معرفی کرد که می‌توان از آن به عنوان برگ برنده‌ی این شرکت نام برد ولی این تمام چیزی نبود که این شرکت معرفی کرد. Parrot گلدانی را در رونمایی کرده است که می‌تواند به صورت خودکار گل و گیاهان شما را آبیاری کند. با  زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گلدان هوشمند Parrot می‌تواند تا ۲.۲ لیتر آب را در مخزن خودش ذخیره کند و در زمانی که خاک گلدان خشک می‌شود به صورت خودکار آن را آبیاری کند. از ویژگی‌های کم نظیر این گلدان این است که شما می‌توانید نوع گیاه کاشته شده در آن را از طریق نرم افزار تلفن همراه آن از بین ۸۰۰۰ گیاه انتخاب کنید تا گلدان بداند که چه میزانی آب باید به گیاه شما بدهد.

کارایی این گلدان تنها به آبیاری گلدان شما ختم نمی‌شود. در این گلدان از سنسور سنجش میزان اسیدی بودن خاک، دماسنج و سنسور نور استفاده شده است. به کمک این سنسورها گلدان به شما خبرمی‌دهد که چه زمانی باید به گلدان خودتان کود اضافه کنید و یا چه میزانی نور خورشید برای آن کافی است. البته درست کردن شرایط گلدان برعهده ی شما خواهد بود و گلدان نمی‌تواند خودش این موارد را برطرف کند ولی اطلاعاتی که به شما می‌دهد باعث می‌شود تا نیازهای گل و گیاه خودتان را بدانید و آنها را برطرف کنید.

شرکت Parrot برای نام‌گذاری این گلدان نام “The Pot” یا همان گلدان را انتخاب کرده و از اسم خاصی استفاده نکرده است. این گلدان که در CES رونمایی شد با قیمت ۱۰۰ دلار آماده فروش است و توزیع آن از خرداد ماه ۹۵ آغاز خواهد شد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات