بیل گیتس احتمال کاندید شدنش برای ریاست جمهوری‌ آمریکا را رد کرد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران ردیت از بیل گیتس درباره‌ی احتمال کاندید شدن او در انتخاب ریاست جمهوری ایالات متحده سؤال کرده‌اند.
تبلیغات

در برنامه‌ی هفتگی پرسش و پاسخ Ask Me Anything ردیت، کاربران این وب‌سایت از بنیان‌گذار مایکروسافت درباره‌ی احتمال تکیه‌‌ زدن او بر صندلی ریاست جمهوری ایالات متحده سؤال کرده‌اند که باتوجه به پاسخ بیل‌ گیتس، به‌ نظر می‌رسد که او هیچگونه علاقه‌ای برای انتصاب به این مقام ندارد.

تاکنون بیل گیتس ۶ بار در رویداد‌های پرسش و پاسخ وب‌سایت ردیت شرکت کرده و در هر ۶ بار از او درباره‌ی ریاست‌ جمهوری‌ پرسش شده است. پاسخ گیتس در تمامِ این رویداد‌ها واضح بوده و او هر بار احتمال وقوع چنین اتفاقی را رد کرده است.

من هرگز برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید نخواهم شد؛ زیرا تعهد بسیارم به کاری که من و ملیندا در بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» و خارج از آن انجام می‌دهیم، اجازه‌ی چنین کاری را به من نمی‌دهد. من هم با شما درباره‌ی اهمیتِ حضورِ رئیس جمهوری که به موضوعات بلند مدت و نقش ایالات‌متحده در جهان، برای ریشه‌کنی بیماری‌ و هزینه‌‌های آن فکر می‌کند، موافق هستم؛ [رئیس جمهوری که] برای تغییر و بهبود فضای آموزشی و مقابله با تغییرات آب‌و‌هوایی نیز تلاش کند.

این روزها بیل گیتس مشغله‌ی زیادی در بنیاد خود دارد. اکنون مأموریت او مقابله با بیماری آلزایمر است که پدر ۹۲ ساله‌ی او با آن دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌کند.

گیتس می‌گوید:

خبرِ خوب این است که ابزار‌های جدیدی که داریم، به ما را در درکِ بهترِ بیماری‌ها کمک به‌سزایی می‌کنند. برای نمونه می‌توان به [درکِ] نقش سلول‌های گلیال [در درمان] اشاره کرد. خوش‌بینم که طی ۲۰ سال آینده، داروهای کارسازی خواهیم داشت؛ به این شرط که تلاش خود را روی جمع‌آوری داده‌ها و کمک به کسب‌و‌کار‌های نوپا متمرکز کنیم. من در تعدادی از این حوزه‌ها مشغول به فعالیت هستم.

با این حال، یکی از سؤالات جالبی که از گیتس در این رویداد پرسیده شد، مربوط به غذاهایی می‌شود که اصلاح ژنتیکی شده‌اند. یکی از کاربران از گیتس پرسید آیا از محصولات اصلاح‌شده برای خوراک استفاده می‌کند؟

بنیان‌گذار مایکروسافت پاسخ داد:

محصولاتی که اصلاح ژنتیکی‌شده‌اند، کاملاً سالم هستند و هنگامی که آن را از طریق درست مورد بازنگری قرار دهیم، متوجه می‌شویم که تکنیکی است برای کاهش احتمالی گرسنگی و سوء‌تغذیه در دنیا. بنابراین اینطور نیست که از این نوع محصولات دوری کنیم.

یکی دیگر از کاربران از گیتس درباره‌ی این موضوع پرسید که آیا غذاهایش را خودش درست می‌کند یا اشخاصی هستند که همواره این کار را برای او انجام دهند؟

گیتس در پاسخ گفت:

در برخی از اوقات، خودم سوپ گوجه درست می‌کنم؛ هم یک غذای راحت است و هم به من خاطرات دوران کودکی‌ام را که چنین کاری انجام می‌دادم، یادآوری می‌کند.

اگر علاقه دارید که پرسش و پاسخ کامل را مشاهده کنید، روی این لینک کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات