به عقیده‌ی پروفسور برایان کاکس حیات فرازمینی می‌تواند در پلوتون وجود داشته باشد

چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
فیزیکدانی مشهور در مصاحبه‌ای با مجله‌ی تایمز توضیح می‌دهد که چگونه در زیر بستر یخ زده‌ی پلوتون زندگی می‌تواند جریان داشته باشد.
تبلیغات

به عقیده‌ی پروفسور کاکس تصاویر دریافتی جدید از کاوشگر افق‌های نو می‌تواند به عنوان مدرکی برای امکان وجود زندگی در پلوتون، این کوتوله‌ی دور افتاده مطرح شود. کاکس در مصاحبه با تایمز می‌گوید:

این مدارک به شما نشان می‌دهند که ممکن است اقیانوس‌هایی در زیر سطح پلوتون وجود داشته باشند.

به تازگی ناسا تصاویر حیرت آوری را از کاوشگر افق‌های نو منتشر کرد که در چندین قسمت خوانندگان زومیت آن‌ها را مشاهده کردند. با نزدیک شدن افق‌های نو به سطح دور افتاده‌ترین سیاره‌ی منظومه‌ی شمسی، رشته کوه‌هایی از یخ به بلندی رشته کوه‌های راکی زمین دیده شدند.

پروفسور برایان کاکس معتقد است که در زیر کوه‌های پلوتون اقیانوس‌هایی وجود دارند و شاید این اقیانوس‌ها به حدی گرم باشند که بتوانند پذیرای نوعی از زندگی متکی بر شیمی آلی باشند. کاکس در حساب توئیتر خود چنین مینویسند:

به طور دقیق، آب مایع برای زندگی لازم است؛ اما کافی نیست، و ممکن است در زیر سطح پلوتون آب مایع وجود داشته باشد.

در این مصاحبه کاکس توضیح می‌دهد که نباید زیاد در مورد احتمال یافتن حیات فرازمینی هیجان‌زده شویم.

علم به ما می‌گوید که امکان وجود حیات پیچیده بسیار نادر است. نسبت به کائنات، ما از لحاظ فیزیکی بسیار ناچیز هستیم و همچنین بسیار با ارزش.

همچنین پروفسور برایان کاکس از طرح ۱۰۰ میلیون دلاری پروفسور استیون هاوکینگ و یوری میلنر میلیاردر روسی برای یافتن زندگی بیگانه حمایت کرد و گفت تلاش برای یافتن زندگی بیگانه ارزش این قمار را دارد؛ حتی اگر شانس بر علیه ما باشد.

جستجو برای هوش فرازمینی (SETI) یک قمار است، اما مطمئناً یکی از ارزشمندترین قمارها است حتی اگر شانس موفقیت زیادی وجود نداشته باشد.

زندگی چه در پلوتون و چه در هر سیاره‌ای دیگر ممکن است به آن شکل که ما انتظار داریم وجود نداشته باشد؛ اما هرگونه ارتباط بین ما و آن‌ها، یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ بشر به شما خواهد آمد. هر گونه سیگنال مصنوعی که بتوانیم دریافت کنیم، حتی اگر قادر به رمز گشایی آن نباشیم این پیام مهم را به همراه خواهد داشت که حیات هوشمند منحصر به زمین نیست و در جای دیگری از دنیا نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات