جمع‌بندی کنفرانس سامسونگ در IFA 2015: تمرکز بر اینترنت اشیا و معرفی گیر اس 2

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مطالعه 10 دقیقه
سامسونگ امسال برخلاف گذشته در نمایشگاه ایفا گوشی هوشمندی از سری نوت را معرفی نکرد چرا که چند روز قبل از آغاز نمایشگاه اقدام به انجام این کار کرده بود. اما در نمایشگاه ایفا تمرکز کره‌ای‌ها بر روی ساعت هوشمند و اینترنت اشیا بود. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی عملکرد سامسونگ در این نمایشگاه بزرگ بپردازیم.
تبلیغات

سامسونگ برخلاف روال گذشته در نمایشگاه ایفا امسال به جای گوشی‌های هوشمند بر روی اینترنت اشیا و معرفی ساعت هوشمند گیر اس ۲ تمرکز داشت.

در حاشیه نشست خبری ایفا که پنج‌شنبه ۱۲ شهریور در برلین صورت گرفت، دکتر هونگ مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ گفت:

ما بر این باوریم که اینترنت اشیا، دنیای لوازم دیجیتال و الکترونیکی را متحول خواهد کرد و ایفای امسال برایمان فرصتی است تا شما را از دستاوردهایمان در سال گذشته آگاه کنیم. سامسونگ هر سال بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه را در اروپا به فروش می‌رساند. امروزه بیش از ۸۵ میلیون کاربر اروپایی از محصولات سامسونگ در خانه‌هایشان بهره‌ می‌برند که این موضوع با سرعت زیادی در حال پیشروی در محل‌ کار نیز هست. برای ما مهم این است که محصولاتمان را با انتظارات و نیاز مردم همسو کنیم. چشم‌انداز ما در بحث اینترنت اشیا نیز، همگام شدن با زندگی است.

Intelligent Video، فناوری اینترنت اشیای سامسونگ برای کنترل لوازم خانگی

intelligent video

سامسونگ در مراسم امروز خود از تکنولوژی Intelligent Video رونمایی کرد که بر اساس گفته‌های این کمپانی می‌توان به واسطه‌ی آن از طریق اینترنت و به صورت زنده به هاب اصلی اینترنت اشیاء متصل شد و همه‌ی لوازم را کنترل کرد. سامسونگ برای برآورده ساختن اهداف خود در زمینه‌ی اینترنت اشیاء با کمپانی‌های بزرگی همچون بی‌ام‌دبلیو و دی‌لینک نیز همکاری داشته است.

همکاری با کمپانی‌های بزرگ برای فراگیر کردن اینترنت اشیا

hi

شرکت سامسونگ در حال همکاری با یکی از رهبران بازار خودرو جهان، BMW است. به زودی اعلان‌های (Notification) نرم‌افزار SmartThings Hub سامسونگ روی مانیتور داشبورد خودروهای BMW قابل مشاهده خواهند بود و در این برنامه‌، کاربران می‌توانند وضعیت فنی خودرو خود را مشاهده یا حتی قفل خودروی خود را باز و بسته کنند.

سامسونگ همچنین با شرکت فولکس‌واگن نیز در حال همکاری است که نتیجه آن، ارائه یک تجربه رانندگی کاملا آنلاین است. به کمک برنامه Car Mode برای گوشی‌های Galaxy سامسونگ، کاربران می‌توانند حین رانندگی هم به وسیله صفحه‌نمایش لمسی و هم از طریق سیستم قدرتمند فرمان صوتی S Voice، به تماس‌های تلفتی خود پاسخ دهند و موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنند. همچنین این برنامه مسیرهای موجود به مقصد موردنظر را برای کاربر تهیه می‌کند و پیامک‌های او را برایش می‌خواند. همکاری سامسونگ و فولکس‌واگن، تکنولوژی‌های پوشیدنی را نیز شامل می‌شود و کاربران این خودرو، از طریق اپلیکیشین فولکس‌واگن روی Gear S2 خود، قادر خواهند بود تا به سادگی، جایی که خودروی خود را پارک کرده‌اند پیدا کنند، در یک روز گرم، کولر خود را قبل از سوار شدن به ماشین، روشن کنند یا باتری خودرو الکتریکی‌شان را مدیریت کنند.

معرفی اولین پخش کننده بلوری با کیفیت UHD

2015 09 03 samsung 1200

فرمت تصویری شارپ که 4K نیز نامیده می‌شود نسل بعدی بلو ری است و جایگزین آن خواهد شد. پلیرهای این فرمت در اواخر سال جاری میلادی آماده‌ی فروش خواهند بود، اما هیچ شرکتی قبل از سامسونگ اقدام به معرفی این پلیرها نکرده است.

تمامی تولید کنندگان بزرگ تلویزیون رو به رزولوشن 4K یا UHD آورده‌اند تا بار دیگر به بازار تلویزیون‌ها رونق ببخشند؛ چرا که کاربران تلویزیون‌های خود را برای مدت‌های زیادی تعویض نکرده و از تلویزیون‌های خود به مدت چند سال استفاده می‌کنند. اما مهم‌ترین مشکل بر سر راه تولیدکنندگان در این زمینه، نبود محتوای مناسب رزولوشن 4K بوده است.

همکاری با کمپانی قرن ۲۱ فاکس برای تولید محتوای UHD

مطالب مرتبط:سامسونگ برای تولید محتوای UHD با کمپانی‌ قرن ۲۱ فاکس همکاری می کند

سامسونگ حوزه‌ی تولید تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی را به دلیل استقبال کاربران بخش مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌داند. بنابر اطلاعات ارائه شده تلویزیون‌های UHD و S-UHD این کمپانی به فناوری رنج دینامیکی بالا مجهز هستند. سامسونگ تفاوت بین اولترا اچ‌دی را با اچ‌دی، همانند تفاوت اچ دی و اس دی است.

سامسونگ اعلام کرد که برای تولید محتوای اولترا اچ‌دی بیشتر، با کمپانی‌ قرن بیست و یکم همکاری می‌‌کند.

Smart UX Center پلتفرم جدید پرینترهای سامسونگ

smartuxcent

با اینکه سامسونگ تمام تمرکز خود را روی اینترنت اشیاء گذاشته ولی از موارد دیگر غافل نبوده و سعی کرده به دیگر دستگاه‌های خود و یکپارچه‌سازی هر چه بیشتر آنها نیز توجه داشته باشد. در همین راستا اعلام شد Smart UX Center نام پلتفرم جدید پرینترهای سامسونگ خواهد بود که امکان سفارشی‌سازی بهتر و چاپ انعطاف‌پذیر را در اختیار کاربران قرار می دهد.

معرفی سرویس استریم بازی GameFly روی تلویزیون‌های هوشمند

مطالب مرتبط:سامسونگ سرویس استریم بازی GameFly را روی تلویزیون‌های هوشمند خود ارائه می‌دهد

سامسونگ در جریان کنفرانس خود در ایفا ۲۰۱۵ اعلام کرد که سرویس استریم گیم‌فلای را که از ماه ژوئن در اختیار کاربران قرار گرفته، روی تلویزیون‌های خود در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

براساس اطلاعات ارائه شده، کاربران تلویزیون‌های سامسونگ در اغلب کشورهای آمریکایی و اروپایی قادر خواهند بود تا از این سرویس با استفاده از تلویزیون‌های سامسونگ بهره ببرند؛ البته منظور از کاربران تلویزیون‌های سامسونگ محصولات سری هوشمند این کمپانی است که از سال ۲۰۱۴ به بعد تولید و روانه‌ی بازار شده‌اند.

معرفی گیر اس 2 کلاسیک و گیر اس 2 اسپورت

06 gear s2 zoomit.ir

مطالب مرتبط:گیر اس 2 کلاسیک و گیر اس 2 اسپورت معرفی شد نگاه نزدیک زومیت به ساعت هوشمند گیر اس 2 سامسونگ تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به ساعت هوشمند گیر اس 2 سامسونگ

سامسونگ ساعت هوشمند خود را با نام گیر اس ۲ در دو نسخه‌ی کلاسیک و اسپورت معرفی کرد. این ساعت هوشمند با یک ویژگی خلاقانه همراه شده که همان حاشیه‌ی چرخان تعبیه شده در دور ساعت است. با استفاده از این حلقه‌ی چرخان می‌توان در اپلیکیشن نقشه زوم کرد، بین عناوین خبری در اپلیکیشن اخبار یا بین ایمیل‌ها در اپلیکیشن ایمیل حرکت کرد. گیر اس ۲ مبتنی بر تایزن است و براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ در حال حاضر ۱۰۰۰ اپلیکیشن برای این ساعت هوشمند در دسترس است.

اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ حکایت از این دارد که در ساخت این ساعت هوشمند از آلومینیوم و مواد مقاومی استفاده شده تا کیفیت ساخت افزایش یابد. سامسونگ همچنین از یک طراح ایتالیایی برای طراحی واچ فیس‌های جدید و غیرتکراری برای گیر اس ۲ یاری گرفته است.

همانطور که اشاره کردیم گیر اس ۲ در دو نسخه‌ی کلاسیک و اسپورت روانه‌ی بازار خواهد شد که از نظر مشخصات فنی این دو نسخه تفاوتی با یکدیگر ندارد. نسخه ی کلاسیک از وجود بند چرمی بهره خواهد برد. از جمله‌ی مشخصات فنی گیر اس ۲ می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۱.۲ اینچی با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل، ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم و همچنین حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایتی این گوشی هوشمند اشاره کرد. قابلیت‌های ارتباطی این ساعت هوشمند شامل ان اف سی، وای‌فای و بلوتوث است. سامسونگ نسخه‌ای از گیر اس ۲ را مجهز به قابلیت اتصال به شبکه‌های 3G روانه‌ی بازار کرده که این نسخه می‌تواند مستقل از گوشی‌های هوشمند به کار خود ادامه دهد.براساس اطلاعات ارائه شده، اندازه ی نمونه‌ی کلاسیک ۴۰ میلی‌متر استِ؛ در حالی که نمونه‌ی معمولی ۴۲ میلی‌متر است.

تکنولوژی رینگ رادیاتور برای کنترل موسیقی

شرکت سامسونگ در مراسم خود از محصولات و تکنولوژی‌های جدید خود برای اینترنت اشیاء صحبت می‌کند. Ring Raditor Technology نام تکنولوژی جدید سامسونگ است که این کمپانی قصد دارد اسپیکرهای خود را به آن مجهز کند.

به کمک این تکنولوژی کاربران می‌توانند با لمس دستگاه، موزیک در حال پخش را کنترل کنند. این فناوری در کنار دیگر تکنولوژی‌های جدید سامسونگ تجربه‌ای جدیدی را برای کاربران فراهم خواهد کرد تا کنترل دقیقی را بر روی دستگاه‌‌های پخش و اسپیکرهای خود داشته باشند.

معرفی ماشین لباسشویی WW8500 Addwash

adwash

مطالب مرتبط:سامسونگ ماشین لباسشویی جدید خود را با نام WW8500 AddWash معرفی کرد تماشا کنید: نگاه نزدیک به ماشین لباسشویی AddWash سامسونگ

ماشین لباسشویی WW8500 Addwash سامسونگ، اولین ماشین لباسشویی جهان است که این امکان را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا در حین انجام کار توسط ماشین، لباس‌های کثیف را برای شست و شو به ماشین بسپارند. این کار توسط یک محفظه جداگانه برای اضافه کردن لباس و تنها با فشار یک دکمه توقف و شروع، انجام می‌شود. ضمن اینکه تفاوتی نمی‌کند که چه نوع لباسی وارد دستگاه شده است. همچنین عملکرد این دستگاه از طریق گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS قابل کنترل و نظارت است.

معرفی مانیتورهای هوشمند خانگی

monitor

بخش اشیای هوشمند سامسونگ، در حال راه‌اندازی دستگاه‌هایی قدرتمندتر با کاربری آسان‌تر برای اینترنت اشیا است. به گفته الکس هاوکینسون، بنیان‌گذار و مدیر بخش اشیای هوشمند، برای موفقیت بیشتر اینترنت اشیا، به دستگاه‌هایی کاربرپسند، با قابلیت سفارشی‌سازی و دسترسی یکپارچه نیازمندیم. دستگاه‌های هوشمند جدید سامسونگ، با پردازنده‌های قوی‌تر خود، امکان نظارت تصویری را به کاربر می‌دهند. همچنین این محصولات، دارای یک باتری پشتیبان هستند که در هنگام قطعی برق، تا ۱۰ ساعت به کاربر امکان استفاده می‌دهد. همچنین امکان مشاهده زنده نیز در هر زمانی فراهم است. «اشیا هوشمند» راهکار جدیدی با عنوان «مانیتورهای هوشمند خانگی» را نیز معرفی کرده‌اند که با اطلاع‌رسانی از طریق اپلیکیشن، امنیت بیشتری را برای خانه‌ها در مقابل دزدی، حریق و نشت گاز فراهم می‌آورند.

معرفی سنسور SLEEPsense برای زیر نظر گرفتن خواب

SleepSense

خواب خوب، از مهم‌ترین الزامات یک زندگی سالم است. فناوری SleepSense سامسونگ به افراد کمک می‌کند تا خواب خود را مدیریت کنند. این حسگر، شامل یک دیسک تخت است که زیر تشک قرار می‌گیرد و بدون هیچ‌گونه تماسی، تمام حرکات حین خواب، ضربان قلب و تنفس فرد را زیر نظر می‌گیرد. این دستگاه، وسیله‌ای است که به کمک اینترنت اشیا با دیگر ابزار در ارتباط می‌ماند تا فرد به راحتی به خواب برود و چیزی باعث از خواب پریدن او نشود. برای مثال، وقتی که فرد به خواب می‌رود، فناوری SleepSense، تلویزیون را به طور خودکار خاموش و دمای اتاق را برای فراهم کردن بهترین فضای استراحت، تنظیم می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند گزارش روزمره فعالیت این دستگاه را روی گوشی هوشمند خود ببیند.

معرفی هاب نسل جدید با همکاری سامسونگ و SmartThings

hub

سامسونگ در حدود یک سال قبل کمپانی اتوماسیون منزل را خریداری کرد و امیدوار بود که سخت‌افزارهای نسل جدید را بهار امسال عرضه کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و حالا پس از ماه‌ها تاخیر هاب، سرور و اپلیکیشن (برای دو پلتفرم اندروید و iOS) آماده‌ی عرضه هستند.

هاب جدید نسبت به نسل قبلی در چند زمینه‌ی کلیدی پیشرفت‌ داشته است که از آن جمله می‌توان به عدم نیاز به اتصال اینترنت ابری و عملکرد به مدت ۱۰ ساعت بدون نیاز به شارژ اشاره کرد.

هاب جدید SmartThings به دلیل داشتن پردازنده‌ی قوی‌تر نیازی به پردازش ابری برای کنترل ویدیوها و حسگرهای مانیتورینگ ندارد. این ویژگی امکان اضافه‌کردن Smart Home Monitor را به سامسونگ داده است که با استفاده از آن می‌توان ویدیوی استریم زنده از محل مورد نظر را در دسترس داشت و طبق برنامه‌ریزی قبلی بخشی از آن را نیز ضبط کرد. البته این ویژگی فعلا به صورت آزمایشی قابل استفاده است.

همکاری با برند Ferrandi برای عرضه اجاق گاز هوشمند

شرکت سامسونگ قصد دارد در حوزه‌ی اینترنت اشیاء از پیشتازان باشد؛ این کمپانی در خلال مراسم خود در نمایشگاه IFA 2015 لوازم خانگی هوشمند خود را معرفی می‌کند. بر اساس ادعاهای این کمپانی، سامسونگ در حوزه‌ی اینترنت اشیا و لوازم خانگی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سامسونگ در این خصوص با برند Ferrandi برای تولید اجاق گازهای هوشمند همکاری خواهد داشت. Ferrandi یک شرکت فرانسوی است که در تولید لوازم خانگی و آشپزخانه فعالیت دارد. به نظر می‌رسد حاصل این همکاری اجاق گازهای هوشمندی خواهد بود که قادر است به هاب اصلی اینترنت اشیاء متصل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات