یک طرح، یک نگاه: هلیکوپتری که ترافیک را پشت سر خواهد گذاشت

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
زندگی شهرنشینی در کنار رفاه و امکانات خاص خود، معایب و مشکلاتی را نیز در پی دارد؛ شلوغی خیابان‌ها و ترافیک‌های سنگین معضلی است ناخوشایند که گریبانگیر قشر شهرنشین شده است. اکثر ما هر روز برای رسیدن به محل کار یا تحصیل، ناگزیر از تحمل ترافیک هستیم. اما طرح مفهومی که به آن خواهیم پرداخت، راهی برای برون رفت از این مشکل پیشنهاد می‌دهد.
تبلیغات

 این هلیکوپتر که "Zero Helicopter" نام دارد، طرح مفهومی خلاقانه‌ای است که با نگاه به مشکلات شهری طراحی شده و در نظر دارد با همراهی نوآوری و فناوری در کنار یکدیگر،  گامی مثبت در جهت بهبود وضعیت زندگی انسان امروز بردارد.

طرح مفهومی هلیکوپتر زیرو

هر چند مدت‌هاست که گاه و بیگاه از طرح‌های این چنینی پرده برداشته می‌شود، اما متأسفانه هنوز به صورت عملی شاهد ورود این نوع وسایل نقلیه‌ی مدرن به بازار نیستیم. با این وجود طرح این هلیکوپتر از نبوغ و خلاقیت کافی بهره برده و به عنوان یک وسیله‌ی حمل و نقل شخصی و شهری، در جای خود قابل تأمل و بررسی است.

طرح مفهومی هلیکوپتر زیرو

طرح این وسیله جالب توسط هکتور دل آمو (Hector del Amo)، طراح خوش فکر اسپانیایی که به ویژه در زمینه‌ی طراحی هلیکوپتر فعالیت دارد، ارائه شده است. هلیکوپتری کروی شکل که از دو طرف باز بوده و مناسب برای یک نفر طراحی شده است. این طراح سه سال گذشته را صرف ارائه‌ی این طرح و بررسی دقیق‌تر جزئیات آن نموده است. به طوری که به نظر می‌رسد اِعمال  این تغییرات حتی تا زمان اجرای آن نیز همچنان ادامه داشته باشند.

طرح مفهومی هلیکوپتر زیرو

اندازه کوچک این وسیله امکان قرار گیری مخزن سوخت را با چالش مواجه کرده است؛ از این رو آقای دل آمو در نظر دارد انرژی مورد  نیاز این وسیله را از طریق انرژی الکتریکی تولید کند. از طرف دیگر، عدم وجود دیواره‌های جانبی، ممکن است سرنشین این وسیله را از ترس نیمه‌جان کند! مسئله‌ای که می‌بایست به صورت جدی مورد بررسی و توجه قرار گیرد. قسمت جلوی هلیکوپتر با شیشه‌ی انحنا‌دار پوشیده شده و کلیدها و دسته‌های کنترلی نزدیک به سقف قرار گرفته‌اند. در عین حال دسترسی و بررسی آنها به سادگی توسط خلبان امکان‌پذیر است.

طرح مفهومی هلیکوپتر زیرو

هر چند در طرح‌های اولیه، رنگ این هلیکوپتر سفید است، ولی رنگ سبز لیمویی نیز برای آن قابل تصور خواهد بود. در نهایت هنوز تا زمان آغاز تولید این وسیله، تغییرات کوچک و بزرگ بسیاری بر روی آ ن انجام خواهند گرفت. حال باید منتظر بود و دید که آیا روزی شاهد حضور این وسیله در آسمان شهرها خواهیم بود یا خیر؟

maxresdefault

عکس تزئینی است

نظر شما در مورد طرح‌های این چنینی چیست؟ آیا شما به شخصه حاضر به استفاده از این وسیله هستید؟ تا چه حد اجرای این نوع طرح‌ها را برای رفع مشکل ترافیک، کارساز می‌دانید؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات