زومجی: معرفی فیلم Wild Tales (نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۵)

چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
فیلم آرژانتینی «حکایات وحشیانه» در واقع سریالی شش قسمتی، طنز، سیاه و خونین درباره‌ی مسئله‌ی «انتقام» است. زومجی در این قسمت از بخش معرفی فیلم خود به سراغ یکی از بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان رفته که نامزد جایزه اسکار هم بوده است.
تبلیغات

«حکایات وحشیانه» نماینده‌ی آرژانتین در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۵، همان‌طور که از نامش قابل‌حدس است، شامل چندین داستانک‌ و حکایت‌های پندآموز، جذاب، آتشین، داغ و عامه‌پسندی است که شاید کاراکترها و خط‌های داستانی‌اش هر ۲۰ دقیقه یک‌بار تغییر می‌کند، اما یک زنجیر قدرتمند از جنس وحدتِ تماتیک، اتمسفر، مضنون و اجرا وجود دارد که آنها را طوری به هم ربط می‌دهد و صدالبته کامل می‌کند که تصور می‌کنید انگار به عنوان بیننده دنبال‌کننده‌ی داستان‌هایی از گوشه گوشه‌ی یک دنیای بیگانه‌ی واقعی هستید که از قضا خیلی به رویدادهای دور و اطرافِ جهان و زمانِ خودمان نزدیک است. این بزرگترین نقطه‌ی قوتِ «حکایات وحشیانه» است. اینکه هر اپیزود به‌طرز مملوسی در راه و روش‌های گوناگونی هم با اپیزود قبلی‌ و بعدی‌اش در ارتباط است و هم با تغییرات و پیچش‌هایی که دارد، ببینده را با چشم‌‌انداز دیگری از موضوعش روبه‌رو می‌کند و از این طریق، هم جنبه‌های مختلفی از هسته‌ی اصلی و مشترک تمام این اپیزودها را به نمایش می‌گذارد و هم از این راه، بعد از شش حکایتی که پشت سر گذاشتید، احساس می‌کنید به یک تفکر و برداشتِ کامل و پرجزییات از موضوع محوری فیلم رسیده‌اید.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

معرفی فیلم زومجی

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات