زومجی: معرفی فیلم Mad Max: Fury Road (پدیده ژانر اکشن سال ۲۰۱۵)

جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
«مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» فقط یک اکشن فوق‌العاده نیست. این فیلم جدیدترین لحظه‌ی به‌یادماندنی و تعریف‌کننده‌ی تاریخ ژانر اکشن است. زومجی اینبار در بخش گیشه خود نگاهی عمیق به پدیده‌ی ژانر اکشن سال ۲۰۱۵ انداخته تا ببیند چه ویژگی‌هایی سبب شده Mad Max: Fury Road مبنایی برای سایر فیلم‌های اکشن این روزها باشد.
تبلیغات

«مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» فراتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم. سه دهه قبل، مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» جورج میلر فقط از مِل گیبسون یک ستاره نساخت. آنها با نگاه یگانه‌شان به آینده‌ی ازهم‌پاشیده‌ی بشریت، حوزه‌ی سرگرمی‌های پساآخرالزمانی را نیز با بدلکاری‌ها و اکشن‌های پرزرق و برق‌شان دگرگون کردند. از همین سو، انتظار داشتیم بازگشت جورج میلر با قسمت جدیدی از این مجموعه، همراه با تغییر و انقلابی تازه در خلق آشوب‌های تند و آتشین و خشمگین و خونین منحصربه‌فرد این مجموعه باشد. این روزها آنقدر به‌طرز دردناکی ساخت دنباله‌های اضافی نه با هدف پیشبرد کیفیت نسخه‌های قبلی، بلکه به خاطر طمع و پول‌پرستی کمپانی‌ها به امری عادی و معمول بدل شده که کلاً به معقوله‌ی دنباله‌سازی به عنوان اتفاقی کثیف و بی‌هیجان نگاه می‌شود. اما چنین انگی به «جاده‌ی خشم» نمی‌چسبد. «جاده‌ی خشم» از شدت هیجان، عمق و زیبایی غافلگیرتان می‌کند. یعنی ساده‌تر، خلاصه‌تر و سرراست‌تر از این نمی‌توانم بگویم که این فیلم چقدر در هدف سازنده‌اش موفق شده است.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات