۸ مهر: تدوین استانداردهای اولیه اترنت

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۳۷ سال پیش در چنین روزی،‌ شرکت‌های پیشگام دنیای فناوری و ارتباطات، اولین نسخه از مشخصات استاندارد اترنت را منتشر کردند.
تبلیغات

۳۷ سال پیش در چنین روزی (۳۰ سپتامبر ۱۹۸۰)، شرکت‌های پیشگام دنیای فناوری یعنی DEC، اینتل و زیراکس، نسخه‌ی 1.0 استاندارد اترنت را تحت نام Blue Book منتشر کردند. از آن زمان، اترنت به اساس و پایه‌ی استاندارد شبکه برای شبکه‌های محلی LAN تبدیل شده است.

اترنت در تعریف کلی به معنای گروهی از فناوری‌های شبکه‌های کامپیوتری است که در شبکه‌های LAN ،MAN و WAN استفاده می‌شود. این فناوری‌ها از سال ۱۹۸۳ در استاندارد بین‌المللی IEEE، با کد IEEE 802.3 شناخته می‌شوند. فناوری‌هایی که پیش از اترنت در شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شدند، Token Ring ،FDDI و ARCNET بودند.

از دیگر رویدادهای مهم دنیای فناوری در این روز می‌توان به شروع به کار اولین نیروگاه هیدروالکتریکی تجاری توماس ادیسون در سال ۱۸۸۲ اشاره کرد. این نیروگاه در فاکس ریور ویسکانسین تأسیس شد. نیروگاه‌های هیدروالکتریکی از انرژی مکانیکی حرکت آب برای تولید برق استفاده می‌کنند. اولین نیروگاه تجاری جهان که در این روز شروع به کار کرد، متعلق به اچ. جی. راجرز، صاحب کارخانه‌ی تولید کاغذ اپلتون بود. راجرز که تحت تأثیر برنامه‌ها و تحقیقات علمی ادیسون برای تأسیس نیروگاه برق در نیویورک قرار گرفته بود، تصمیم گرفت در ساخت این نیروگاه به او کمک کند.

دیگر رویدادهای مهم تاریخ ۸ مهر (۳۰ سپتامبر)

۱۸۴۶ - استفاده از اتر برای اولین بار به‌عنوان بی‌حس‌کننده‌ی دندانپزشکی توسط دکتر ویلیام مورتون

۱۹۵۴ - اولین زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده آمریکا با نام یواس‌اس ناتیلوس به آب انداخته شد.

۱۹۸۸ - اعلام فروش ۳ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی PS/2 توسط شرکت آی‌بی‌ام

۲۰۱۴ - مایکروسافت اعلام کرد ویندوزی با نام ویندوز ۹ عرضه نخواهد کرد و نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۰ نام خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات