احساس خستگی می‌کنید؟ شاید بهتر است در مورد برون سپاری کارهایتان بیشتر فکر کنید!

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر برای مدتی یک فریلنسر بوده‌اید، مطمئن هستم وظایفی وجود دارد که شما کاملا از انجام آنها وحشت یا حتی نفرت دارید، یا کارهایی وجود دارد که شما به سادگی نمی‌توانید آنها را انجام دهید و از مهارت کافی برخوردار نیستید. راه حل چیست؟
تبلیغات

من انجام کارهای حسابداری را دوست ندارم. به نظر من این کار بسیار خسته کننده و همچنین وقت‌گیر است. من می دانم که می توانم این زمان را به فعالیت های جالب‌تر و خلاقانه‌تری اختصاص دهم.

من کار فریلنسینگ انجام می‌دهم چون دوست دارم چیزهای جدیدی بسازم. بنابراین، در نهایت وقتی آنچه واقعا می‌خواهید و آنچه در آن مهارت دارید را کشف کردید، چه کار می‌کنید؟

بقیه کارهای خود را برون سپاری می‌کنید! شما از شخص دیگری کمک می‌گیرید تا کارهایی که دوست ندارید انجام دهید را برای شما انجام دهد.

برون‌سپاری به این معنی است که شما هنوز هم باید کار کنید!برون‌سپاری به این معنا نیست که تمام روز را بر روی صندلی خود بنشینید، کار نکنید و اجازه دهید افراد دیگر از همه چیز مراقبت کنند و کارها را انجام دهند!

مطمئنا هنگامی که شما شروع به برون‌سپاری کردید، برنامه‌هایتان تا حدی مشخص و منظم می‌شوند که این مسئله بسیار خوب است، اما فراموش نکنید که شما مشتریانی دارید، و احتمالا آنها شما را استخدام کرده‌اند، تنها به این خاطر که کار و شخصیت شما را دوست دارند!

چه چیزی را باید برون سپاری کنید؟

این بستگی به حجم کار شما دارد. آیا کاملا احساس خستگی می‌کنید یا فکر می‌کنید اگر تنها چند ساعت در هفته وقت آزاد داشته باشید، برایتان کافی است؟ من پیشنهاد می‌کنم یک لیست از کارهایی که معمولا در یک روز انجام می‌دهید را تهیه کنید.

دوست من یک طراح وب است. او مقالاتی نیز می‌نویسد و برخی از وبلاگ ها را مدیریت می‌کند. یک روز عادی او معمولا چیزی شبیه به این است:

  • رسیدگی به ایمیل‌ها : ۱ ساعت
  • رسیدگی به شبکه های اجتماعی : ۱ ساعت
  • خواندن وبلاگ ها و به روز نگه داشتن آنها : ۱ ساعت
  • نوشتن: ۱.۵ ساعت
  • طراحی، برنامه نویسی، رفع باگ‌ها و اشکالات : ۵ تا ۶ ساعت
  • حسابداری : نیم ساعت
  • پشتیبانی فنی : ۴۵ دقیقه

به یاد داشته باشید که این فقط متوسط کارهایی است که در طول روز انجام می‌شود. مطمئن هستم که بسیاری از شما برنامه‌ای مشابه این برنامه دارید! تمایل دارید چه کارهایی را برون‌سپاری کنید؟ حسابداری، پشتیبانی یا شاید کدنویسی.

دستیار مجازی، شریک یا یک فریلنسر دیگر؟

بیایید فرض کنیم کسب و کار فریلنسینگ شما به خوبی در حال انجام است، مشتریان ثابت خود را دارید، اما می‌خواهید وقت آزاد بیشتری داشته باشید و می دانید چه کارهایی را می‌خواهید برون سپاری کنید. شما معمولا 3 گزینه پیش رو دارید:

  • شریک شدن با کسی که به او اعتماد دارید
  • استخدام دستیار مجازی برای کمک به شما
  • استخدام یک فریلنسر دیگر

تصمیمی که می گیرید مسلما به چگونگی پیشرفت کسب و کار شما، نیازهای شما، میزان نفرت شما از انجام برخی از این وظایف خسته کننده، و تمایل شما به پرداخت مبلغی برای اینکه وقت آزاد بیشتری داشته باشید، بستگی دارد.

شریک کردن:

برای بسیاری از ما، همکاری کردن با کسی که به او اعتماد داریم، بهترین راه است! اگر ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشید و به یکدیگر نیز اعتماد داشته باشید، این یک راه حل عالی است! همه ما نقاط ضعف و قوت‌هایی داریم، پس مطمئن شوید که شما و شریک شما واقعا مکمل یکدیگر هستید!

دستیار مجازی:

استخدام یک دستیار مجازی نیز به دلایل بسیار، یک انتخاب عالی به شمار می‌رود! شما می توانید تقریبا هر چیزی را برون سپاری کنید. شما می توانید در صورت لزوم حتی بیش از یک دستیار مجازی داشته باشید. برخی از افراد کارهای حسابداری خود را برون‌سپاری می‌کنند، برخی دیگر کارهای طراحی گرافیک خود را برون‌سپاری می‌کنند و... .

استخدام فریلنسرهای دیگر:

آیا خوب نیست در جهانی زندگی کنیم که در آن همه از یکدیگر حمایت کنیم؟ چرا یک فریلنسر همکار، یک دوست که یک طراح گرافیک است، یا کسی که آشنای شما است و می‌تواند وب‌سایت مشتری شما را کدنویسی کند را، در حالی که شما کار طراحی فرد دیگری را انجام می‌دهید، استخدام نمی‌کنید؟ گاهی اوقات این کار می‌تواند به یک همکاری بزرگ منجر شود!

چند سوال که ممکن است بخواهید قبل از شروع به برون سپاری کارها، از خود بپرسید

قبل از اینکه دستیار مجازی استخدام کنید یا آگهی استخدام بدهید، بهتر است یک برنامه داشته باشید. در اینجا چند سوال را عنوان می‌کنیم که ممکن است بخواهید از خودتان بپرسید:

  • چه چیزی بیشتر از همه در وقت من صرفه‌جویی خواهد کرد؟ آیا واقعا می‌خواهید وقت آزاد بیشتری داشته باشید یا به اندازه کافی سازنده نیستید و مهارت کافی ندارید؟
  • ارزان‌ترین گزینه چه خواهد بود؟ به صورت ماهانه تمایل دارم چه مقدار هزینه کنم؟
  • اگر فرد دیگری کارهای من را انجام دهد، وقت آزاد خود را چگونه سپری خواهم کرد؟
  • آیا باید فردی را به صورت تمام وقت، یا یک شریک یا یک دستیار مجازی استخدام کنم؟
  • چگونه و از کجا می‌توانم فردی را پیدا کنم که در کارها به من کمک کند؟
  • آیا باید به مشتریان خود بگویم که می‌خواهم برخی از کارهای آنها را برون‌سپاری کنم؟

نوبت شماست تا در بحث شرکت کنید

آیا تا به حال یک دستیار مجازی استخدام کرده‌اید؟ آیا تا به حال برخی از کارهای خود را برون سپاری کرده‌اید؟ آیا تا به حال با فریلنسرهای دیگر و یا یکی از دوستان خود همکاری کرده‌اید؟ کارها چگونه پیش رفت؟ آیا راه های دیگری وجود دارد که بتوانید وقت و زمان خود را آزاد کنید تا بر روی کارهایی که واقعا دوست دارید تمرکز کنید؟ نظرات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات