۶ اسفند: سالگرد مرگ دونالد هینگز مخترع واکی‌تاکی

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۲۵ فوریه سال ۲۰۰۴ درست ۱۱ سال پیش در چنین روزی دونالد هینگز مخترع سرشناس انگلیسی دیده از جهان فروبست. شهرت ایشان بخاطر اختراع دستگاه بی سیم انتقال پیام دوطرفه معروف به واکی-تاکی است که امروزه نیز کاربردهای فراوان دارد.
تبلیغات

 دونالد هینگز در تاریخ ۶ نووامبر سال ۱۹۰۷ میلادی در لیچستر انگلستان متولد شد و زمانی که تنها سه سال داشت به همراه پدر و مادرش به کشور کانادا مهاجرت کرد و در رشته مهندسی برق و مخابرات در آمریکا تحصیل کرد. مهمترین عامل شهرت وی بخاطر اختراع دستگاهی است که در آغاز تحت عنوان Packset شناخته شد و چندی بعد به نام Walkie-Talkie شهرت پیدا کرد.

دونالد هینگز دستگاه واکی-تاکی را سال ۱۹۳۷ ساخت و در سال ۱۹۳۹ پتنت این اختراع را به نام خود در آمریکا به ثبت رساند. با شروع جنگ جهانی دوم دونالد هینگز مسئولیت ساخت این دستگاه را برای کاربرد های نظامی بر عهده گرفت و تا سال ۱۹۴۵ برای ارتش آمریکا این دستگاه را تولید می‌کرد و بهبود می‌بخشید، در خلال جنگ جهانی دوم دونال هینگز بیش از ۱۸٫۰۰۰ دستگاه از واکی تاکی را برای ارتش کانادا و آمریکا تولید کرد که به شکل گسترده‌ای در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از پایان جنگ جهانی دوم یک شرکت تحقیقاتی تاسیس کرد و به تحقیق و اختراعات دیگر پرداخت بیش از ۵۵ پتنت در صنعت مخابرات به ثبت رساند. سال ۲۰۰۶ میلادی نام وی در تالار بزرگان صنعت مخابرات در جهان قرار گرفت. دستگاه واکی تاکی یک وسیله دستی و قابل حمل بیسیم برای انتقال و دریافت پیام است. این دستگاه بعد از پایان جنگ جهانی دوم به شکل گسترده در اختیار عموم مردم قرار گرفت و در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص در صنعت ساخت و ساز استفاده شد.

دونالد هینگز در تاریخ ۲۵ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی در سن ۹۶ سالگی دیده از جهان فروبست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات