قایق تندروی Marauder با الهام از مرسدس‌بنز AMG GT S معرفی شد

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی Cigarette Racing که سابقه‌ی بلند بالایی در همکاری با مرسدس‌بنز-اِی‌اِم‌جی دارد، قایق تندروی ۱۵ متری خود با نام Marauder را با الهام از مرسدس‌بنز AMG GT S معرفی کرد.
تبلیغات

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، این قایق تندرو از وجود بدنه‌ی متشکل از کامپوزیت وینیل‌استر و فایبرگلاس است که ترکیب رنگ مشکی و زرد به آن جلای خاصی بخشیده است. بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی این روزها با کمپانی‌های دیگری که در حوزه‌های غیر از خودروسازی در حال فعالیت هستند، همکاری می‌کنند که از جمله‌ی آن می‌توان به همکاری نیسان و ناسا اشاره کرد. یکی از کمپانی‌هایی که مرسدس‌بنز برای همکاری برگزیده، سیگارت ریسینگ است. براساس اطلاعات ارائه شده همکاری با AMG در طراحی این قایق و مواد ترکیبی مورد استفاده در ساخت بدنه منجر به کاهش ۵۰۰ کیلوگرمی وزن این قایق شده است. نمونه‌ی معمولی این قایق وزنی ۶٫۵۰۰ کیلوگرمی دارد که برای حرکت دادن آن از وجود دو موتور استفاده می‌شود.

CigaretteAMGGT 2

گوردون واگنر، سرپرست تیم طراحی مرسدس‌بنز خود شخصا در طراحی این قایق تندرو مشارکت داشته، بطوریکه رنگ‌آمیزی بیرونی آن در کنار طراحی کابین از جمله‌ی نتایج همکاری وی است. مالک کمپانی سیگارت را باید از جمله‌ی مشتری‌های قدیمی AMG خواند که در حال حاضر و به موجب قرارداد همکاری، دفتر خود را در استودیو طراحی AMG در آلمان بنا کرده است. همه‌ی قایق‌های تولید شده توسط سیگارت بصورت دست ساز ساخته می‌شوند که در طی فرآیند تولید از روش‌های مشابه ساختن خودروها بهره گرفته می شود.

CigaretteAMGGT 1

برای تامین نیروی مورد نیاز این قایق تندرو از دو موتور ۹ لیتری DOHC (موتورهای DOHC به مواردی اطلاق می شود که برخلاف موتورهای درون‌سوز معمولی، میل‌بادامک در سرسیلندر قرار گرفته است) توربوشارژ شده ساخته شده از آلومینیوم استفاده می‌شود. قدرت این دو موتور قدرتمند بصورت الکترونیکی به ۱٫۳۵۰ اسب بخار یا در حالت دیگری ۱٫۵۵۰ اسب بخار محدود شده است. قدرت موتور این قایق بستگی به سوخت مورد استفاده دارد، در صورتی که درجه‌ی اکتان سوخت مورد استفاده ۹۱ باشد، قدرت موتور ۱٫۳۵۰ اسب بخار بوده و در صورت استفاده از اکتان ۱۱۶، قدرت موتور ۱٫۵۵۰ اسب بخار خواهد بود. در مجموع دو موتور این قایق می‌توانند قدرتی برابر ۳٫۱۰۰ اسب بخار را در بهترین حالت در اختیار راننده قرار دهند.

با استفاده از این قایق می‌توان با حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر در ساعت روی آب حرکت کرد. در صورتی که این قایق با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، ۶۲ لیتر سوخت در ساعت مصرف خواهد کرد.

قیمت در نظر گرفته شده براین این قایق تندرو ۱.۲ میلیون دلار است که ۳۰۰٫۰۰۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی معمولی لین قایق تندرو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات