گوگل با خرید استارت‌آپ Launchpad Toys، قدم به دنیای کودکان می گذارد

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل استارت آپ  Launchpad Toys، تولید کننده اپلیکیشن  واقعیت مجازی TeleStory و اپلیکیشن‌های سری Toontastic که برای کودکان داستان‌ انیمیشنی تولید می‌کند را خریداری کرد. این خبر روز گذشته توسط Launchpad Toys اعلام شد.
تبلیغات

گوگل این روزها حسابی سرش شلوغ است. از اختراعات Google X گرفته تا سرویس‌های بی‌شماری که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا را به خود مشغول ساخته است. اما این‌ها تنها برنامه‌های آچارفرانسه‌ی دنیای تکنولوژی نیست، بلکه خرید استارت‌آپ‌های جدید بخش دیگری از دنیای فعالیت این شرکت محسوب می‌شود.

با وجود تایید سخنگوی گوگل از صحت این اتفاق،‌ هنوز جزئیات بیشتری از مبلغ قرارداد و نتایج آن در دسترس نیست. ولی بدون شک برنامه‌های گوگل برای جذب سنین پایین‌تر جدی است. برنامه‌هایی که بر صحت تولید نسخه مخصوص کودکان از سرویس‌ها و محصولات این شرکت مهر تایید  می‌زند.

گوگل پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد برخی از سرویس‌های خود را برای سنین پایین‌تر ارائه کند. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به نسخه دیگری از سرویس به اشتراک‌گذاری ویدیو یوتیوب اشاره کرد که برای سنین پایین‌تر از 12 سال تهیه می‌شود. البته گوگل، پیش از این اعلام کرده بود که مخاطبین وسیعی را از سنین پایین در خود جای داده است، ولی با این وجود نیازمند کنترل بیشتر حریم خصوصی و همچنین فیلترینگ بیشتر بر روی سرویس‌های خود است. 

اما در این زمینه‌، گوگل تنها شرکتی نیست که در این مسیر قدم بر می‌دارد. Vine نیز سرویس اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه خود را در نسخه‌ای مخصوص کودکان ارائه خواهد نمود.

اپل نیز، بعد از فشارهای بسیاری که از بابت خرید بی اجازه و بدون کنترل کودکان صورت می‌پذیرفت، قابلیت Family Sharing‌ را برای کنترل بیشتر والدین بر روی خریدها و استفاده کودکان از محصولات اپل، ارائه نمود.

گوگل اقدامات دیگری را نیز در این زمینه انجام داده است. از جمله  نمایشگاه علمی برای بازدید و آشنایی کودکان با اختراعات علمی و بخشی از محل استقرار این شرکت که تحت نام Kids Studio، به کودکان اجازه تست مراحل اولیه محصولات در حال تولیدش را می‌دهد. به علاوه کروم‌بوک‌های گوگل نیز محبوبیت بسیاری بین دانش‌آموزان و دپارتمان‌های آموزشی پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات