طول عمر باتری اپل‌واچ در استفاده روزمره ۱۹ ساعت و استفاده‌ی سنگین ۲.۵ ساعت خواهد بود

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
در ماه سپتامبر، اپل از اولین گجت پوشیدنی خود موسوم به Apple Watch رونمایی کرد؛ هنوز زمان دقیق ورود عضو جدید خانواده‌ی اپل به بازار مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. عمرمفید این گجت نیز از موارد مهم و قابل توجه خواهد بود.
تبلیغات

یکی از مهمترین مسائلی که در این بین اهمیت زیادی دارد عمر باتری این ابزارهای پوشیدنی است. به دلیل آن که گجت‌های پوشیدنی علاوه بر وظیفه همیشگی خود باید عملیات متنوع‌تری نظیر برقرار کردن تماس، ارسال پیامک، چک کردن ایمیل و غیره را انجام بدهند؛ در نتیجه معماری باتری این ابزارها باید گونه‌ای طراحی شود که از عهده یک روز کاری کاربر بر آید.

طبق گزارشات وب سایت 9to5mac ظاهرا این کجت قادر است تا ۱۹ ساعت شارژ نگه دارد، اگر بخواهیم به صورت جزئی‌تر به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم 2.5 الی 4 ساعت در حالت استفاده از برنامه‌های سنگین، 3 روز در حالت Stand by و 4 روز در حالت Sleep آن چیزی است که اپل مارا به مشاهده آن در اپل‌واچ  دعوت می‌کند. البته این امکان وجود دارد که اهداف بلند پروازانه اپل به صورت کامل در اولین نسخه اپل‌واچ تحقق پیدا نکند.

اپل در حال حاضر بر روی تعادل و بهره‌وری بهینه بین بقا و عملکرد عمر باتری اپل‌واچ  تمرکز کرده است.  به‌عنوان مثال یکی از برنامه‌هایی که بر روی اپل‌واچ قرار دارد برنامه ورزش و تست سلامت است که انتظار می‌رود اپل‌واچ در حالت استفاده مداوم از آن بتواند 4 ساعت دَوام بیاورد.

applewatch1

طبق گفته اپل پردازنده  S1 که برای اولین بار در تولید محصولات این غول دنیای فناوری استفاده شده است قدرتی معادل پردازنده A5 اپل را دارد که در گذشته بر روی نسل‌های پیشین آیفون شاهدش بودیم. هم‌چنین صفحه نمایش Retina که در اپل‌واچ استفاده شده است می‌تواند باعث پایین آمدن طول عمر باتری این گجت پوشیدنی شود.

با آن که حدود 4 ماه از معرفی اپل‌واچ می‌گذرد اما اپل تاریخ رسمی معرفی این عضو جدیدش  را مشخص نکرده است. طبق شایعات و خبرهای گذشته احتمالا باید اوایل سال جاری  شاهد حضور اپل‌واچ در پشت ویترین مغازه‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات