۲۰۱۴ گرم‌ترین سال تاریخ هواشناسی بود

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که سال ۲۰۱۴ به گرم‌ترین سال تاریخ از زمانی که بشر قادر به اندازه‌گیری دما شده، بشود. حالا این پیش‌بینی به حقیقت پیوسته است. در ادامه می‌توانید یک نمودار متحرک مربوط به تغییرات دما را مشاهده کنید.
تبلیغات

هفته گذشته،  ناسا (NASA)، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا و نوآ (NOAA)، مرکز ملی هواشناسی این کشور اعلام کردند که ۲۰۱۴ گرم‌ترین سال در تاریخ علم هواشناسی بوده است. مرکز ملی هواشناسی ایالات متحده، اوایل تابستان این موضوع را پیش‌بینی کرده بود.

این روزها شاهد ان هستیم که با وجود آن که در نیمه زمستان هستیم، هنوز نتوانسته‌ایم شاهد بارش برف در پایتخت کشور باشیم و هوا کاملا بهاری است. در شهرستان‌ها نیز اوضاع بهتر نیست و نه تنها بارش برف نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده، بلکه دمای هوا نیز به شکل قابل توجهی بالاتر است.

در نمودار متحرکی که در ادامه مشاهده می‌کنید می‌توانید دمای هوا در ماه‌های مختلف سالی که گذشت را با سال‌های گذشته مقایسه کنید.

این اصلا خبر خوبی نیست. به نظر می‌رسد سیاره ما روز به روز در حال گرم‌تر شدن است و احتمال آن که بهبودی را در این وضعیت شاهد باشیم، کم است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات