مروری بر محصولات معرفی شده اینتل در CES 2015

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
اینتل، غول ساخت تراشه‌ها دنیا، در CES امسال خوش درخشید. این کمپانی با محصولاتی متنوع و خلاقانه به نمایشگاه آمد و آنقدر محصولات خوب و متنوعی معرفی کرد که می‌توانیم بگوییم اگر اینتل نبود، جذابیت‌های CES 2015 به شدت تحت تاثیر قرار می‌گرفت.
تبلیغات

 یکی از کمپانی‌هایی که حضوری فعال در نمایشگاه محصولات الکترونیک ۲۰۱۵ داشت، اینتل بود. چیزی که در محصولات این کمپانی به وضوح دیده می‌شود، خلاقیت و نوآوری است؛ مساله‌ای که امروزه در بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده گجت‌های دیجیتال (به خصوص چینی‌ها) هیچ اثری از آن دیده نمی‌شود. در ادامه شما را با مهم ترین و جذاب‌ترین محصولات اینتل در این نمایشگاه آشنا خواهیم کرد.

اینتل در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2015 از پهپادهای خود پرده برداشت. اما این پهپادها تفاوت عمده‌ای با سایر نمونه‌های موجود در نمایشگاه دارند و آن امکان طی کردن مسیر مشخص شده بدون دخالت عامل انسانی است.

شاید از خود بپرسید که این موضوع چندان سخت نیست، اما در صورتی که موانعی جلوی این پهپاد قرار گیرد، وضعیت چگونه خواهد بود؟ اینتل با تجهیز این محصولات به فناوری دوربین RealSense امکان اطلاع از موانع و واکنش آنی را فراهم آورده است. فایرفلای قادر است بصورت آنی در برابر موانع و اشیایی که به آن نزدیک می‌شوند واکنش نشان داده و از آن دور شود.

برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

۲. تراشه Quark SE و ماژول Curie برای گجت‌های پوشیدنی

 اینتل برای این که شرکت‌های بیشتری را مجاب به استفاده از چیپ‌های پردازشی‌اش در ابزارهای پوشیدنی‌شان کند، نسل جدیدی از تراشه‌های مخصوص ابزارهای پوشیدنی و یک پلتفرم توسعه برای آنها را رونمایی کرده است. سیستم روی چیپ کوارک SE دارای میکروکنترلر ۳۲ بیتی توان پایین با ۳۸۴ کیلوبایت حافظه فلش و ۸۰ کیلوبایت SRAM است. همچنین بلوتوث کم‌مصرف و سنسورهایی چون شتاب‌سنج و ژیروسکوب نیز به صورت یکپارچه در آن قرار داده شده‌اند.

در کنار تراشه Quark SE، اینتل یک ماژول توسعه به نام «کوری» را هم طراحی کرده تا تمام قابلیت‌های مهم را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند و بتوانند محصولات پوشیدنی مبتنی بر تراشه اینتل را به راحتی تولید کنند.

امید می‌رود ماژول توسعه کوری بتواند سرعت توسعه ابزارهای هوشمند پوشیدنی را افزایش دهد. اینتل قیمت تراشه‌های جدیدش را اعلام نکرده، ولی مایک بل، نایب رییس گروه ابزارهای نوین اینتل، اعلام کرده که این تراشه‌ها در پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد تا با نمونه‌های مشابه به رقابت بپردازند.

برای جزئیات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

۳. پردازنده Cherry Trail برای تبلت‌های پایین‌رده

 پردازنده جدید Cherry Trail اینتل به شکلی طراحی شده که از همان فرآیند تولید ۱۴ نانومتری استفاده کند، درست شبیه تکنولوژی که اینتل در ساخت آخرین نسل پردازشگر‌های Broadwell خود به کار برده است. اولین گروه از محصولات مبتنی بر پردازشگر Cherry Trail اوایل نیمه دوم امسال در تبلت‌ها جای خواهد گرفت.

پردازنده تازه از راه رسیده اینتل فایده‌های بسیاری دارد. بزرگترین آن را شاید امکان پشتیبانی از شبکه‌ی موبایل LTE-ADVANCED در تبلت‌های ارزان قیمت دانست. اما مشتریان می‌توانند بهبود در عمر باتری، گرافیک، عملکرد کلی تبلت‌های ارزان قیمت و همچنین مدیریت بهتر بازی‌های 3D و ویدیو‌های با رزولوشن بالا را از این پردازشگر انتظار داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این نسل از پردارنده‌ها به این مطلب مراجعه کنید.

۴. ویندوز 8.1 در ابعاد یک فلش مموری

تکنولوژی به شکل شگفت‌انگیزی در حال پیشرفت است. به لطف پردازنده‌ی کم‌مصرف اینتل، امکان اجرای نسخه‌ی کامل ویندوز در تبلت‌های ۷ اینچی مسیر شد و حالا اینتل پا را فراتر نهاده و یک کامپیوتر در ابعاد یک فلش‌مموری را تولید کرده که به نمایشگرهای مجهز به درگاه HDMI متصل شده و سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ را به تلویزیون یا مانیتور شما اضافه می‌کند. منظور ما از ویندوز ۸.۱ نسخه‌ی کامل این سیستم‌عامل است نه ویندوز RT یا هر نسخه‌ی دیگر.

این دستگاه از پردازنده‌ی اتم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، درگاه mini USB، شبکه‌ی وای-فای، بلوتوث ۴ و درگاه HDMI بهره می‌برد. همه این سخت‌افزار در یک دانگل جا شده است و به قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

اگر این هزینه برای شما زیاد است می‌توانید نسخه‌ی ارزان‌تر این کامپیوتر بسیار کوچک را با ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی تهیه کنید که به جای ویندوز، لینوکس را اجرا می‌کند و با قیمت ۸۹ دلار به فروش می‌رسد.

اطلاعات بیشتر درباره دانگل ویندوزی اینتل را در این مقاله مطالعه کنید.

در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از کنفرانس اینتل در CES 2015 را تماشا کنید:

 لینک دانلود

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات