داستان برند: چگونه Pepe Jeans تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های جین شد

داستان برند: چگونه Pepe Jeans تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های جین شد

داستان برند Pepe Jeans توسط سه برادر از شهر لندن شروع می‌شود که با پشتکار خود، این برند بزرگ محصولات جین را به جهانیان معرفی می‌کنند.

شکل‌گیری برند Pepe Jeans به سال ۱۹۷۳ برمی‌گردد؛ زمانی که نیتین شاه به همراه دو برادر خود آرون و میلان لباس‌ جین می‌فروخت. آن‌ها برای شروع کار خود، روزهای شنبه دکه کوچکی در خیابان پورتوبلو در غرب شهر لندن اجاره کردند و مشغول فروش محصولات دنیم شدند. 

خیابان پورتوبلو یکی از خیابان‌های معروف شهر لندن است که در غرب این شهر قرار دارد. این خیابان قدمتی ۲۷۷ ساله دارد و طول آن نزدیک به یک کیلومتر است. این خیابان دارای تعداد زیادی فروشگاه است. تعداد زیاد فروشگاه‌ها باعث شده است نام این خیابان با پسوند بازار خیابانی (Road Market) ادا شود. از ابتدای بهره‌برداری خیابان پورتوبلو، این خیابان محل فروش لباس و پوشاک بوده است. در چند سال اخیر بزرگ‌ترین برندهای پوشاک و لباس در این خیابان تاریخی شعبه‌ای تأسیس و آن را تبدیل به یکی از خیابان‌های ویژه فروش لباس کرده‌اند.

Pepe Jeans

پس از مدت کوتاهی، به دلیل کیفیت خوب و طراحی جذاب لباس‌ها، محصولاتشان مورد توجه مردم قرار گرفت. این سه برادر پس از مدتی به خیابان کیمگز رود نقل مکان کردند و انباری به وسعت ۲۵ هزار متر مربع خریدند و با ایجاد کارگاهی در آن محل، خط تولید محصولات خود را گسترش دادند. آن‌ها نام «Saint Tropez Trading Company‌» را برای محصولات جین خود برگزیدند؛ اما یک روز یکی از برادرها که در کافه‌ای مشغول خوردن هات‌ داگ بود، به این فکر افتاد که نام برند خود را کوتاه کند و یک اسم دوبخشی را به‌عنوان نام اصلی برند خود قرار دهد؛ پس نام Pepe‌ را برای لباس‌های جین خود انتخاب کرد و برند Pepe Jeans متولد شد.

 سال ۱۹۸۰ برای برند Pepe Jeans  نقطه عطف شروع فعالیت‌های جدی این برند محسوب می‌شود. در این سال، فروشگاه Pepe Jeans در شهر لندن به یک رقیب جدی برای تولیدکنندگان بزرگ پوشاک بریتانیا تبدیل شد و با گسترش فروشگاه‌های خود در دیگر شهرهای بریتانیا، برند Pepe Jeans توانست رتبه اول تولید محصولات جین در این کشور را تصاحب کند.

Pepe Jeans

فروشگاه Pepe Jeans در شهر لندن به یک رقیب جدی برای تولیدکنندگان بزرگ پوشاک بریتانیا تبدیل شد

برند Pepe Jeans در سال ۱۹۸۳ تصمیم گرفت محصولات جین خود را به‌صورت جهانی نیز عرضه کند. آن‌ها کشور ایرلند را به‌عنوان اولین هدف انتخاب کردند و دو سال بعد، عرضه جهانی محصولات خود را در قاره اروپا و ایالات متحده آمریکا گسترش دادند. پس از موفقیت در عرضه جهانی، طراحان این برند تصمیم گرفتند طراحی‌های لباس‌های خود را نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز کنند. آن‌ها لباس‌های خود را با طراحی اختصاصی برند Pepe Jeans در فروشگاه‌های مختلف در سراسر جهان عرضه کردند. بیشتر طراحان لباس‌های Pepe Jeans بریتانیایی هستند؛ اما این شرکت برای تعامل با دیگر کشورها، طراحان دیگری از کشورهای مختلف جهان استخدام کرد که یکی از مشهورترین آن‌ها اندی وارهول، هنرمند آمریکایی است.

Pepe Jeans

برند Pepe Jeans یکی از شرکت‌هایی است که به‌سرعت توانسته در صنعت مد و لباس پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های لباس جین در سطح جهان معرفی کند. آمار منتشرشده از فعالیت‌های ۴۴ ساله این شرکت، نشان می‌دهد که ارزش آن‌ها همچنان در حال رشد است. این برند بریتانیایی تاکنون در ۵ قاره و بیش از ۶۵ کشور مختلف فروشگاه اختصاصی تأسیس کرده است و بیش از ۶۵۰۰ خرده‌فروش، پوشاک Pepe Jeans را برای فروش در مغازه‌های خود قرار داده‌اند. برند Pepe Jeans باعث رشد فروش ۳۱۰ خرده‌فروش در سراسر جهان شده است و تعداد ۲۲۰۰ نفر برای این برند مشغول به کار هستند. بیش از ۵۰ طراح لباس و طراح گرافیکی برای برند Pepe Jeans کار می‌کنند و به طراحی لباس‌های مختلفی برای فروش‌های فصلی فروشگاه‌های آن اشتغال دارند. مردم در یک سال ۱۰ میلیون لباس از فروشگاه‌های مختلف Pepe Jeans خریداری می‌کنند و در این مدت، ۳ بار انبارهای بزرگ این برند پر و خالی می‌شوند. برند Pepe Jeans توانسته است در قاره‌‌های آسیا و اروپا سه مرکز نگهداری از لباس تجهیز کند که این مورد، بزرگی این برند را بیش از پیش نشان می‌دهد.

Pepe Jeans

طراحان Pepe Jeans تصمیم گرفتند طراحی‌های لباس‌های خود را نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز کنند

محصولات Pepe Jeans به دو بخش په‌په جینز لندن و په‌په جینز جونیور می‌شوند. بخش په‌په جینز لندن شامل لباس‌های جین و چرم زنانه و مردانه بزرگ‌سال می‌شود؛ این بخش بر کیفیت عالی و مناسب پارچه‌، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و  مطابق مد روز با قیمت‌گذاری مناسب تمرکز دارد. بخش په‌په جینز لندن در برگیرنده‌ی پوشاک متنوع مانند کاپشن چرم، لباس‌های مجلسی زنانه، شلوارهای جین مردانه و زنانه، کفش و عینک در قالب ۷۳ مجموعه‌ی مختلف است. بخش په‌په جینز جونیور مربوط به کودکان و نوجوانان است و لباس‌های مخصوص دختران و پسران در سنین مختلف را همراه لوازم جانبی مخصوص رده سنی سن کودکان و نوجوانان عرضه می‌کند.

Pepe Jeans

همان‌طور که قبلا اشاره شد، برند Pepe Jeans دارای طراحان مخصوصی برای لباس‌های فصلی است. این طراحان دو سری لباس برای هر فصل طراحی می‌کنند. اولین سری «پیش‌مجموعه فصلی» (Pre-collection) نام دارد و هدف آن، عرضه‌ی لباس‌های جدید پیش از آغاز هر فصل است که مشتری‌ها می‌توانند این لباس‌ها را پیش‌خرید کنند. این سری لباس‌ در طول فصل نیز در دسترس خریداران قرار دارد. دومین سری «مجموعه پاسخ سریع» (Quick Response Collection) نام دارد که طراحان با توجه به بازخورد مخاطبان نسبت به لباس‌های خریداری‌شده، دوباره لباس‌های جدیدی برای هر فصل طراحی و عرضه می‌کنند.

محصولات Pepe Jeans به دو بخش په‌په جینز لندن و په‌په جینز جونیور تقسیم می‌شود

برند Pepe Jeans در سال ۱۹۹۱ بروس وبر، عکاس معروف آمریکایی، را برای عکاسی به اولین و بزرگ‌ترین کمپین تبلیغاتی این شرکت دعوت کرد. بروس وبر در طول این کمپین تبلیغاتی توانست با عکاسی ماهرانه خود تعداد زیادی از مانکن‌ها و لباس‌های جدید  Pepe Jeans را به دنیای مد و لباس معرفی کند. این شرکت این رویه تبلیغاتی را همراه دیگر عکاسان بزرگ تاکنون ادامه داده و از بازیکنان فوتبال نظیر کریستیانو رونالدو و فرناندو تورس به‌عنوان مانکن لباس‌های خود استفاده کرده است.

Pepe Jeans

برند Pepe Jeans مدتی به‌عنوان اسپانسر تیم رنو در سری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول ۱ انتخاب شد و فرناندو آلونسو، قهرمان مسابقات فرمول ۱ را به‌عنوان سفیر خود برگزید. آلونسو به مدت دو سال در رویدادهای مختلف برای تبلیغ برند Pepe Jeans شرکت می‌کرد. پس از آن، این شرکت به‌عنوان اسپانسر تیم ردبول انتخاب شد و مارک وبر و سباستین فتل، رانندگان این تیم را به‌عنوان سفیران جدید خود منصوب کرد.

Pepe Jeans

برند Pepe Jeans اکنون در رتبه‌بندی باارزش‌ترین برندهای صنعت مد و لباس در رتبه پنجم قرار دارد و به‌عنوان هفتمین برند محبوب در این صنعت انتخاب شده است. Pepe Jeans با شعار «موفقیت ما بر اساس صداقت با مشتریان است» مسیر خود را ادامه می‌دهد و در تلاش است تا نگاه مثبت مردم نسبت به این برند بریتانیایی را حفظ کند.


منبع زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید