۴ فروند پهپاد RQ 170 ایرانی تا پایان سال عملیاتی می‌شوند

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سردار سرتیپ حاجی‌زاده، فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه، خبر از عملیاتی شدن چهار فروند پهپاد RQ 170 ایرانی تا پایان سال جاری داد.
تبلیغات

سردار سرتیپ حاجی‌زاده وی چندی پیش در حاشیه‌ی یادواره‌ی شهدای موشکی سپاه، خبر از انتشار ویدئوی پرواز پهپاد RQ 170 ایرانی در آینده‌ی نزدیک داده بود.

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، پرواز نمونه‌ی ایرانی پهپاد ایرانی RQ 170 از تلویزیون ملی پخش خواهد شد. سردار حاجی زاده فاصله‌ی غنیمت گرفتن تا پرواز نمونه‌ی ایرانی این پهپاد را کمتر از سه سال خواند. وی طراحی و ساخت این پروژه‌ را حاصل تعریف ده‌ها پروژه و طراحی معکوس پهپاد RQ 170 خوانده است.

سردار حاجی‌زاده در مورد باز پس دادن نمونه‌ی آمریکایی گفت:

سکته‌ی ناقص آمریکایی‌ها با دیدن نمونه‌ی ایرانی پهپاد RQ 170 کامل خواهد شد. نمونه آمریکایی آن را چون غنیمت است، پس نمی دهیم اما اگر تحریم‌های ایران علیه آمریکا برداشته شود، شاید یک نمونه ایرانی را به آمریکا بدهیم.

وی همچنین به تشریح تفاوت مهندسی معکوس با طراحی معکوس پرداخت و روش در پیش گرفته شده برای تولید نمونه‌ی ایرانی را طراحی معکوس خواند که طی آن از ایده‌های متخصصان داخلی نیز در فرآیند تولید استفاده شده است.

حاجی‌زاده در مورد طراحی این پهپاد گفت:

همانطور که متخصصان امر هوایی اطلاع دارند، مجموعه‌ی بال، بدنه و بخش عمودی و افقی پهپاد در یک بال خلاصه شده است. این الگوی طراحی از طبیعت الهام گرفته شده و نتیجه‌ی آن کاهش اصطکاک و کاهش مصرف سوخت است.

فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه در مورد کاربری نمونه‌های ایرانی پهپاد ایرانی گفت:

اولین نمونه‌های ساخته شده از این پهپاد رزمی خواهند بود. اما تولید نمونه‌هایی با بهره‌گیری از موتورهای جت، پیستونی و تولید RQ 170 در سایزهای مختلف، امکان استفاده از این پهپاد را در کاربری‌های چون مراقبت، شناسایی، رزمی و انواع ماموریت‌های هوایی ممکن فراهم خواهد کرد.

حاجی‌زاده از عملیاتی شدن چهار فروند RQ 170 ایرانی تا پایان سال جاری خبر داد. وی همچنین عنوان کرد، برای تعیین نام این پهپاد، از مردم کمک گرفته خواهد شد.

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر رسمی از این پهپاد به همراه بخشی از مصاحبه‌ی سردار حاجی زاده که از خبر ساعت 14 شبکه 1 سیمای ملی پخش شد را مشاهده نمایید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات