۸ محصول مایکروسافت که تولیدشان در سال ۲۰۱۶ متوقف شد

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تولید محصولات زیادی توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ متوقف شد که قصد داریم نگاهی به ۸ محصول این شرکت بیندازیم.
تبلیغات

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ محصولات جدیدی معرفی کرد که شامل جدیدترین نسخه ویندوز سرور و همچنین پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی ابری به نام آزور می‌شود. در کنار این دو شاهد افزایش دسترسی به جدیدترین تکنولوژی مایکروسافت به نام هولولنز هستیم که درواقع یک هدست واقعیت افزوده است.

در کنار معرفی محصولات جدید، مایکروسافت تولید یا توسعه چند محصول خود را متوقف کرده است. در ادامه قصد داریم به ۸ محصول که کمپانی مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ به تولید آن‌ها خاتمه داده است، نگاهی بیندازیم. با زومیت همراه شوید.

اپلیکیشن تقویم Sunrise

تقویم Sunrise

اپلیکیشن تقویم Sunrise از جمله قابلیت‌های جالبی بود که برای پلتفرم‌های iOS، اندروید و مک در نظر گرفته شده بود و حتی نسخه تحت وب نیز داشت.

در این اپلیکیشن به کاربران امکانات گسترده‌ای داده شده بود؛ از جمله داشتن یک تقویم شخصی که می‌شد در آن تمام رویدادهای آینده را ثبت کرد تا اپلیکیشن آن‌ها را به شما یادآوری کند و استفاده از امکانات جالبی مانند برقراری تماس اسکایپ، نقشه برای ثبت رویدادها، ادغام اپلیکیشن‌هایی مانند ترلو و Todoist و امکانات دیگری که البته بعضی از این امکانات را می‌توان در Outlook یافت.

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در بلاگ رسمی آن به خاتمه یافتن به‌روزرسانی‌های تقویم Sunrise اشاره کردند و به این پروژه خاتمه دادند.

پروژه آستوریا

پروژه آستوریا

برای رونق گرفتن سیستم‌عامل ویندوز 10، مایکروسافت دست به کارهای مختلفی زد که البته بعضی از آن‌ها همچنان ادامه دارد و بعضی نیز به شکست ختم شد. یکی از پروژه‌های بلندپروازانه آستوریا نام داشت که سروصدای زیادی نیز به پا کرد.

به لطف این پروژه قرار بود توسعه‌دهندگان امکان آوردن اپلیکیشن‌های اندروید را به پلتفرم یونیورسال ویندوز داشته باشند. در حال حاضر مایکروسافت روی پروژه دیگری به نام Xamarin کار می‌کند که البته امیدواریم سرانجام آن مانند پروژه آستوریا به شکست ختم نشود.

ویندوز اسنشیال 2012

ویندوز اسنشیال 2012

مایکروسافت قصد دارد در ژانویه ۲۰۱۷ به پشتیبانی از ویندوز اسنشیال 2012 -که قابلیت لایو میل نیز شامل آن می‌شود-  خاتمه دهد.

این کمپانی به کاربران اخطار داده است که به جای استفاده از اپلیکیشن مجانی به سراغ نسخه موجود در ویندوز رفته یا از Outlook.com استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین می‌خواهد کاربران از آفیس 365 استفاده کنند که البته دارای پروتکل‌های امنیتی و ارتباطی جدید است که سیستم قبلی فاقد آن‌ها بود.

پروژه اسپارک

پروژه اسپارک

مایکروسافت در ماه اکتبر پروژه اسپارک را از ویندوز استور و مارکت‌پلیس ایکس باکس حذف کرد. پروژه اسپارک درواقع پلتفرم ساخت بازی بود و حتی به کاربرانی که تجربه کدنویسی نداشتند نیز اجازه ساخت بازی می‌داد.

ویندوز اینترنت اکسپلورر 8، 9 و 10

ویندوز اینترنت اکسپلورر 10

مایکروسافت در ژانویه به کاربران هشدار داد که پشتیبانی از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر 8، 9 و 10 را پایان خواهد داد و کاربران موظف هستند از مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 یا اج استفاده کنند.

اگرچه مرورگرهای اینترنت اکسپلورر 8، 9 و 10 قابل‌استفاده خواهند بود اما کاربران با استفاده از آن‌ها ریسک امنیتی بزرگی خواهند کرد. اولین مرورگر اینترنت اکسپلورر در سال ۱۹۹۵ معرفی شد.

مایکروسافت اسکایپ Qik

مایکروسافت اسکایپ Qik

مایکروسافت اسکایپ Qik از جمله محصولاتی بود که شاید کمتر کسی با آن آشنا بوده و ناپدید شدن آن را متوجه شده باشد. این اپلیکیشن درواقع یک پیام‌رسان کوتاه ویدیویی بود و دلیل متوقف شدن پشتیبانی از آن اضافه شدن امکاناتش به برنامه اصلی اسکایپ بود.

تیم اسکایپ در بلاگی اعلام کرد به دلیل مشاهده اینکه کاربران بیشتر از اسکایپ استفاده می‌کنند، امکانات Qik را به اپلیکیشن اصلی آورده و به همین دلیل پشتیبانی از اپلیکیشن Qik را خاتمه داده است. مایکروسافت اسکایپ Qik در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و پس از ۱۸ ماه از دسترس خارج شد.

گوشی‌های هوشمند لومیا

گوشی لومیا

مایکروسافت هنوز تصاویری از گوشی‌های لومیا در وب‌سایت خود نشان می‌دهد؛ اما باید گفت که این محصول نیز مانند ۶ محصول قبلی به تالار خاطره‌های مایکروسافت پیوسته است.

بسیاری از تحلیلگران علت انجام این کار را تمرکز اصلی مایکروسافت روی گوشی هوشمند سرفیس اعلام کرده‌اند و آنچه به نظر می‌رسد این است که کمپانی قصد دارد در دسامبر امسال خاتمه یافتن تولید محصولات جدیدی از گوشی‌های لومیا را اعلام کند.

مایکروسافت Earn

مایکروسافت Earn

در ماه اکتبر مایکروسافت اعلام کرد که به پذیرش اعضای جدید در برنامه Earn پایان داده و قصد دارد این برنامه را در مارس ۲۰۱۷ از دسترس خارج کند.

این برنامه به حالتی بود که کاربران بعضی از ایالت‌های آمریکا می‌توانستند با انجام وظایف روزانه، امتیازاتی کسب کرده و این امتیازات را در مایکروسافت استور یا دیگر فروشگاه‌های آنلاین مانند استارباکس هزینه کنند.

نظر شما در مورد این محصولات چیست و فکر می‌کنید پایان یافتن ساخت یا توسعه کدام‌یک از آن‌ها اشتباه بوده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات