مارک زاکربرگ: آگاهی از مبانی فناوری رمز بدست آوردن شغل‌های پردرآمد آینده است

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک در ملاقاتی با جمعی از دانش‌آموزان دبیرستانی از شرایط کاری در آینده گفت و ویژگی‌های مورد نیاز برای داشتن یک شغل پر درآمد را برای آن‌ها ترسیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در یک دیدار جالب، مارک زاکربرگ در یکی از دبیرستان‌های ایلت کالیفرنیای آمریکا حاضر شد و برای دانش‌آموزان به سخنرانی پرداخت. او در مورد امنیت شغلی در آینده گفت:

اگر به دنبال امنیت شغلی در آینده هستید باید تا حدی از مباحث مربوط به فناوری آگاهی داشته باشید.

رزی والنسیا یکی از دانش‌آموزان این دبیرستان که سابقه‌ی کارآموزی در فیسبوک را نیز دارد، وظیفه مصاحبه با او را بر عهده داشت. او از زاکربرگ پرسید که چرا فکر می‌کنی فناوری برای ما دانش‌آموزان مهم است؟

زاکربرگ در پاسخ به این سؤال گفت:

ساده‌ترین پاسخ به این سؤال این است که شغل‌های آینده همه به نوعی به فناوری مربوط می‌شوند. اگر به اقتصاد نگاه کنید، احتمالا در نگاه اول تصور می‌کنید که جهان در آینده مثل جهان کنونی خواهد بود و شغلی که در آینده خواهید داشت مانند شغل والدینتان است ولی اگر به تاریخ نگاه کنید متوجه می‌شوید که این‌طور نیست. واقعیت این است که جهان رو به تکامل است و همراه با آن شغل‌ها هم تکامل پیدا می‌کنند.اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای بدست آوردن شغل‌های بهتر داشته باشید و اگر بدنبال شغلی با درآمد بیشتر هستید بنابراین مهارت در فناوری، آگاهی از مبانی پایه برای استفاده از کامپیوتر و آگاهی از مفاهیم مربوط به برنامه‌نویسی مقدماتی کمک بزرگی برای شما خواهند بود حتی اگر شغل اصلی شما نباشند ولی قدرت مانور شما را افزایش داده و فرصت‌های جدیدی را برای شما ایجاد می‌کنند.

شاید بهتر باشد ما هم به این توصیه عمل کنیم، نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات