میلیونرهای آسیایی با ثروت ۱۷.۴ تریلیون دلاری از همتایان آمریکایی و اروپایی پیشی گرفتند

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین گزارش منتشر شده نشان از این دارد که مجموع ثروت میلیونرهای آسیایی از ۸.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۶ به بیش از ۱۷.۴ تریلیون در سال ۲۰۱۵ رسیده و از این‌رو آسیایی‌ها از این نظر همتایان آمریکایی و اروپایی خود را پشت سر گذاشته‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط گروه مشاروه‌ی Capgemini، میلیونرهای آسیایی با پیشی گرفتن از همتایان اروپایی و آمریکایی خود هم اکنون بخش بزرگی از ثروت جهان را در اختیار دارند. میلیونرهای آسیایی در سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش ۹.۹ درصدی میزان ثروت خود بودند، حال آنکه اروپایی‌ها و آمریکایی در همین زمان موفق شده‌اند تا تنها ۲.۳ درصد به میزان ثروت پیشین خود اضافه کنند.

میلیونرهای آمریکای جنوبی علاوه بر اینکه افزایشی را در میزان ثروت خود شاهد نبوده‌اند، بلکه حتی ثروت این افراد شاهد کاهشی ۳.۷ درصدی نیز بوده که دو عامل ناآرامی‌های سیاسی و نوسان شدید بازار بورس برزیل از جمله‌ی اصلی‌ترین دلایلی است که می‌توان برای این موضوع برشمرد. ثروتمندان اروپایی شاهد افزایش ثروت پایدار ۴.۸ درصدی بوده‌اند که در صدر کشورهای اروپایی باید به اسپانیا و هلند اشاره کرد.

ثروت میلیونرهای آسیایی در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است، بطوریکه میزان ثروت این افراد در قاره‌ی آسیا در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱۷.۴ تریلیون دلار رسیده که بالاتر از ۸.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۶ است. میزان ثروت افراد متمول در آمریکای شمالی بیش از ۱۶.۶ تریلیون دلار برآورد شده که در مقایسه با ۱۱.۲ تریلیون دلار سال ۲۰۰۶ افزایش پیدا کرده است.

آسیایی‌ها نه تنها از نظر میزان ثروت، بلکه از نظر تعداد میلیونرها نیز آمریکای شمالی را پشت سر گذاشته‌اند. این مهم در سال ۲۰۱۴ روی داده است. سال گذشته فاصله‌ی دو حوزه‌ی جغرافیایی مورد بحث بیش از پیش افزایش یافت، بطوریکه تعداد میلیونرهای آسیا شاهد رشد ۹.۴ درصدی بود.

از ۵.۱ میلیون نفر میلیونر آسیایی در سال ۲۰۱۵، بیش از ۲.۷ میلیون در ژاپن و یک میلیون در چین زندگی می‌کنند. آمریکا به تنهایی دارای بیش از ۴.۵ میلیون نفر ثروتمندی است که اصطلاحا میلیونر خوانده می‌شوند.

میزان رشد ثروتمندان چینی در سال گذشته بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است، به‌طوری‌که میلیونرها در چین طی سال ۲۰۱۵ شاهد رشدی ۱۶.۲ درصد بوده‌اند. انتظار می‌رود این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

ثروت میلیونرهای آسیایی

منبع اصلی درآمدزایی برای میلیونرها در آسیا سرویس‌های مالی، تکنولوژی و صنایع مرتبط با سلامتی است. همچنین استارتاپ‌ها در آسیا نقش بسیار بزرگی در افزایش ثروت در این ناحیه و ورود افراد جدید به باشگاه میلیونرها دارند.

مجموع ثروت میلیونرها در کل جهان شاهد رشد زیادی بوده است، بطوریکه بین سال‌ ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۵ میزان مجموع ثروت میلیونرها از ۱۶.۶ تریلیون دلار به بیش از ۵۸.۷ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است. بسیاری این افزایش را مرهون افزایش حجم تولید و رشد اقتصاد چین می‌دانند.

Capgemini پیش‌بینی کرده تا میزان ثروت کل جهان در سال ۲۰۲۵ از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات