۱۵ ترفند مفید که می‌توان هر روز به کار گرفت

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
همیشه برای انجام راحت‌تر هر کاری ترفند‌هایی وجود دارد. در این‌جا ما شما را با ترفند‌هایی آشنا می‌کنیم که به شما کمک می‌کند در شرایط مختلف راحت‌تر و با مدیریت بیشتری عمل کنید. این روش‌ها بسیار ساده هستند و در زمان کوتاهی می‌توان تمام آن‌ها را فرا گرفت.
تبلیغات

همه ما دوست داریم که روش‌هایی را برای زندگی بهتر به کار گیریم، مخصوصا زمانی که این روش‌ها وقت زیادی از ما نمی‌گیرند و در عین حال تاثیر زیادی  خواهند داشت. در حالی که یک دقیقه زمان زیادی برای به کار بردن یک مهارت خاص نیست و شما می‌توانید در کمتر از ۶۰ ثانیه آن را به انجام برسانید.

در این‌جا چند ترفند جالب برای زندگی وجود دارد که می‌توانید به سادگی و در زمان کوتاهی آن‌ها را به کار گیرید. این روش‌ها از سوی کاربران Quora ارائه شده است.

یک عطسه قریب الوقوع را متوقف کنید

life hacks

یکی از کاربران Quora چند روش برای متوقف کردن عطسه بیان می‌کند. او پیشنهاد می‌دهد که بینی خود را فشار دهید. کمی بالاتر از نوک بینی خود را با دست گرفته و طوری این‌کار را انجام دهید که انگار می‌خواهید آن را از صورت خود جدا کنید، این کار مطمئنا دردناک نیست ولی باعث کشیده شدن غضروف بینی شده و عطسه را متوقف می‌کند.

به بینی خود به آرامی ضربه بزنید. این کار باعث می‌شود آن چیزی که وارد بینی شما و سبب عطسه شده است را خارج می‌کند.

لب بالایی خود را با استفاده از انگشت سبابه و شصت خود نیشگون بگیرید. این کار را به آرامی انجام دهید و لب خود را به سمت بالا و سوراخ‌های بینی خود ببرید. انگشتان شما باید با سوراخ‌های بینی تماس پیدا کند.

راه دیگر این است که از زبان خود کمک بگیرید. با زبان خود به پشت دو دندان جلویی فشار بیاورید. با قوی ترین عضله خود سقف دهان را فشار داده تا جایی که احساس عطسه از بین برود.

اگر کسی به شما دروغ گفت، به آن دروغ پی ببرید

life hacks

اگر می‌خواهید به دروغ کسی پی ببرید، کافی است که تنها به صورت او نگاه کنید. حالات و واکنش‌های زیادی در صورت یک فرد وجود دارد که دروغ را برملا می‌سازد. در اینجا به چند نشانه مهم اشاره می‌کنیم:

-حرکت مکرر چشم به جلو و عقب

-پلک زدن سریع

-بستن چشم‌ها در بیشتر از یک ثانیه در یک زمان

-نگاه کردن به راست( در صورت راست دست بودن)

-لبخندی که باعث جمع شدن پوست دور چشم نمی‌شود( لبخند دروغین که بر روی چشم‌ها تاثیر نمی‌گذارد)

-لمس کردن بیش از حد صورت

-تکان دادن سر

در مورد اقدامات خود آگاهانه‌تر عمل کنید

شما می‌توانید این کار را به سادگی و پرسیدن چرا در مورد همه چیز و در ذهن خود، انجام دهید.

نه تنها در مورد اقدامات تجاری، بلکه در هر زمینه‌ای از زندگی هم نیاز است که قبل از دست به عمل زدن، در جستجوی علت آن باشیم. این کار را با هر تصمیمی که می‌تواند بر روی سلامتی، زندگی و شادی شما تاثیر بگذارد، آغاز کنید. از خود بپرسید که چرا باید غذایی بخورم که برای سلامتی‌ام مضر است. چرا کارها را با روشی انجام می‌دهم که راحت‌تر است و راه درستی در پیش نمی‌گیرم. این یک روش بسیار ساده‌ است که نتیجه‌ای شگفت انگیز بر روی زندگی شما خواهد داشت.

در پشت میز کار خود عضله سازی کنید

life hacks

دستان خود را تا جایی که قدرت دارید بر هم بفشارید، به طوری که در سینه، شانه‌ها و عضلات دست خود احساس فشار کنید. این نوع ورزش ایزومتریک حداقل جابه‌جایی و حرکت را نیاز دارد ولی برای قوی‌‌تر شدن عضلات بسیار مفید است.

با استفاده از کلید‌های میانبر کامپیوتر در وقت خود صرفه جویی کنید

یکی دیگر از کاربران این کلید‌های میانبر را برای یک وب‌گردی سریع و آسان معرفی می‌کند.

-باز کردن یک تب جدید: <Ctrl>.

-بستن هر تب:  .

-برای حرکت از یک تب به تبی دیگر: یا  .

-باز کردن مجدد تبی که اخیرا به تازگی بسته شده است: .

-برای پیدا کردن یک متن خاص در صفحات وب: <Ctrl>

-افزایش یا کاهش اندازه متن در صفحات وب: نگه داشتن کلید <Ctrl> به همراه "-" یا "+".

-برای باز کردن یک لینک در یک تب جدید: نگه داشتن کلید و کلیک بر روی لینک.

تغییر حالت یک متن در ورد به سادگی

شما می‌توانید متن مورد نظر را در ورد هایلایت کرده، و کلید‌های Shift+F3  را بفشارید. یک بار انجام این کار همه کلمات را تبدیل به حروف بزرگ می‌کند، دوبار فشردن این کلید‌ها، تمام کلمات را تبدیل به حروف کوچک و سه بار فشردن آن‌ها، تمام حروف‌ اول کلمات را بزرگ می‌کند.

ذهن خود را قبل از خواب سازماندهی کنید

در پایان هر روز، روز خود را در یک دقیقه خلاصه کنید. چه کاری انجام داده‌اید، چه کاری را می‌خواستید انجام دهید ولی ترس یا تنبلی جلوی شما را گرفته است، چرا تمام کارها را در یک روز انجام دادید یا این‌که چگونه نحوه عملکرد خود را بهبود ببخشید. این کار را همیشه قبل از خواب انجام دهید و خواب خوبی را تجربه کنید.

هیچ‌گاه قبل از تمام شدن یک ایمیل آن را ارسال نکنید

life hacks

هنگامی که در حال نوشتن یک ایمیل هستید، آدرس‌ گیرنده را در پایان وارد کنید. با این روش شما ناگهان و به طور ناخواسته یک ایمیل ناتمام را ارسال نخواهید کرد.  

همیشه مراقب باشید که داروهای خود را به طور مرتب مصرف کنید

life hacks

یکی از کاربران توصیه می‌کند اگر داروهایی دارید که باید در طول روز دو بار مصرف شود، صبح‌ها بعد از خوردن آن قوطی را برعکس کرده و غروب هم بعد از خوردن دارو ظرف دارو را به شکل عادی قرار دهید. این روشی کارآمد است که به شما یادآوری می‌کند که از خوردن داروی خود غافل نمانید.

برای داروهایی که سه بار در روز باید استفاده شوند، آن‌ها را در جایی قرار دهید که دائما ببینید. صبح‌ها دارو را در سمت چپ خود، ظهر‌ها در روبرو و عصر‌ها هم دارو را در سمت راست خود قرار دهید. به این ترتیب بعد از استفاده هر نوبت دارو جای آن را عوض می‌کنید و با نگاه به جای آن می‌توانید بفهمید که وقت خوردن کدام نوبت دارو است.

نحوه جابه‌جایی دارو مهم نیست، بعد از هربار استفاده قوطی را به شکلی دیگر قرار دهید تا با نگاه به آن دریابید که داروی خود را استفاده کرده‌اید یا نه.

باطری تلفن هوشمند خود را ذخیره کنید

وقتی در محلی هستید که نیاز به وای‌فای ندارید یا اینکه خارج از پوشش وای‌فای هستید، وای‌فایِ تلفن همراه خود را خاموش کنید. زمانی که از پوشش وای‌فای خارج می‌شوید، تلفن شما دائما به جستجوی شبکه می‌پردازد، چیزی که باعث می‌شود باطری شما بی وقفه کاهش یابد.

یک روز پر بار داشته باشید

صبح‌ها، وقتی که به محل کار یا دانشگاه می‌روید، اولین کاری که باید انجام داد این است که کارهایی که باید در آن روز انجام دهید را اولویت بندی کنید. اکثر مردم روز خود را با چک‌کردن ایمیل و تماس‌ها آغاز می‌کنند. به هر حال اولویت‌های هر شخص متفاوت است ولی باید این را در نظر داشت که اولویت بندی، ذهن را بسیار درگیر می‌کند و باید زمانی را برای انجام آن انتخاب کرد که مغز فعال و سرحال است. این اولین قدم در افزایش بهره‌وری است.

در هنگام چاپ کردن در مصرف جوهر صرفه‌جویی کنید

در هنگام پرینت کردن صفحات می‌توانید به راحتی متن را از سیاه به خاکستری تغییر دهید. این کار افت کیفیت چندانی نخواهد داشت ولی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف جوهر، سرعت چاپ را بالا خواهد برد.

نیازی به گفتن این نیست که با کم‌تر مصرف کردن جوهر، کارتریج‌های تمام شده کمتری تحویل زمین می‌دهیم و در نتیجه به سبز‌تر ماندن زمین کمک کرده‌ایم.

خود را با اعتماد به نفس نشان دهید

life hacks

صحبت کردن با صدای بلند شما را به یک انسان با اعتماد به نفس تبدیل نمی‌کند، بلکه شنونده خوبی بودن شما را با اعتماد به نفس جلوه می‌دهد.   

یک متخصص زبان بدن و نویسنده کتاب مزیت‌های زبان بدن می‌گوید بهترین روش برای کسانی که می‌خواهند در طول مکالمات با اعتماد به نفس و قدرتمند ظاهر شوند، این است که با دقت به صحبت‌های آن‌ها گوش دهند و با زبان بدن خود به فرد مقابل نشان دهند که با تمام دقت به سخنان او گوش سپرده‌اند. البته هدف این‌کار این است که جذاب جلوه کنیم، نه این‌که جذب سخنان کسی شویم. چند روش وجود دارد که فرد مقابل را متقاعد می‌کند که در حین صحبت با او شما سراپا گوش هستید.

برقرار کردن تماس چشم، نشان دادن یک حالت طبیعی و مثبت در صورت، منعکس کردن حالات و حرکات شخص مقابل، تکیه دادن در زمان صحبت طرف مکالمه، قرار ندادن دست‌ها بر روی هم و تکان دادن سر به نشانه تایید در تمام مدت مکالمه از این روش‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات